گزارش «اقتصادنیوز» از جریان پول در بازار سهام؛

خروج سرمایه از بورس در هفته سوم اردیبهشت 1401

11:21 - 1401/02/23
اقتصادنیوز: در مجموع تغییر مالکیت‌های بازار سهام در هفته اخیر شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم. در این هفته اغلب نمادها و گروه‌های بزرگ بازار خروج پول حقیقی داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز، در مجموع معاملات سومین هفته کاری اردیبهشت ماه پول حقیقی از بورس خارج شد. در روزهای ابتدایی و انتهایی هفته شاهد ورود پول حقیقی و در 3 روز میانی هفته سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

 

خروج پول حقیقی از بازار سهام

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که در هفته پیش شاهد ورود پول حقیقی به بازار سهام بودیم. روز شنبه، روند ورود پول حقیقی ادامه داشت و 122 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بورس واردشد. اما روز یکشنبه 37 میلیارد تومان خارج شد. روز دوشنبه نیز پول حقیقی از بورس خارج شد و ارزش آن 325 میلیارد تومان بود. روز سه‌شنبه این روند ادامه یافت و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 90 میلیارد تومان بود. 

روز چهارشنبه بار دیگر پول حقیقی وارد شد و ارزش سرمایه حقیقی ورودی 275 میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته 55 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار سهام خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 11 میلیارد تومان بود.  

رکوردداران خروج پول حقیقی

روز یکشنبه که برای اولین روز هفته پول حقیقی از بازار خارج شد، بیشترین خروج پول به سهام شتران (شرکت پالایش نفت تهران) اختصاص داشت و پس از آن البرز و شبندر در رتبه‌های بعدی بودند. روز دوشنبه نیز فملی، شبندر و خگستر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

روز سه‌شنبه که خروج پول حقیقی برای سومین روز متوالی ادامه داشت، بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به نمادهای خکاوه، تاپیکو و شبندر تعلق داشت و در سوی دیگر زپارس، سیمرغ و خساپا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در آخرین روز کاری هفته روند ورود پول حقیقی از سر گرفته شد و ملت بیشترین ورود پول حقیقی را داشت. در مقابل شستا، شبندر و فولاد بیشترین خروج پول را داشتند. 

خروج پول از بزرگان

در هفته اخیر نیز همانند هفته پیش گروه‌های بزرگ بازار با خروج پول حقیقی مواجه بودند. روز شنبه گروه‌های «فلزات اساسی» و «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی» بیشترین خروج سرمایه حقیقی را داشتند. روز یکشنبه نیز «بیمه و صندوق‌های بازنشستگی»، «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند. 

روز دوشنبه بیشترین خروج پول به «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «خودرو و ساخت قطعات» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» اختصاص داشت.

روز سه‌شنبه نیز «فلزات اساسی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «فراورده‌های نفتی و کک» بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند و در آخرین روز کاری هفته «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» و «فراورده‌های نفتی و کک» در صدر صنایعی قرار گرفتند که بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند.

خروج سرمایه از بورس در هفته سوم اردیبهشت 140114

همچنین بخوانید