پیش بینی قیمت دلار امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱؛

لحظه حساس در بازار دلار

11:15 - 1401/02/17
اکوایران: هفته گذشته بازار ارز حالت نیمه تعطیل داشت و بیشتر معامله گران تمایل به خرید و فروش های سنگین نداشتند. با این حال، در همین فضای کم معامله اسکناس آمریکایی در آخرین روز هفته توانست به بالای مقاومت 28 هزار و 200 تومان نفوذ کند.

عبور دلار از مقاومت 28 هزار و 200 تومان در روز نیمه تعطیل (پنجشنبه)، فضای بازار در روز ابتدایی هفته جاری را برای آینده بازار بسیار حساس کرده است. در صورتی که در این روز دلار بتواند خود را بالای محدوده 28 هزار و 200 تومان تثبیت کند، شرایط انتظاری بازار افزایشی تر خواهد شد و به تدریج خریداران بیشتری وارد معاملات اسکناس آمریکایی خواهند شد.

 

برخی معامله گران باور دارند، هر روز تصور رسیدن به توافق هسته ای دشوارتر می شود و این موضوع روز به روز به تعداد خریداران بازار اضافه می کند.

شماری از فعالان عنوان می کنند که آمریکا تمایل دارد همکاری های ایران با چین را محدود کند، مساله ای که از نگاه آن ها به معنای ان است که آمریکا در حال آمادگی برای اتحاذ رویکردهای دیگر در صورت به بن بست رسیدن نهایی مذاکرات هسته ای است.

در حالی که بسیاری از معامله گران انتظار دارند دلار در روز جاری به روند افزایشی خود ادامه دهد، گروه دیگری باور دارند که بازارساز نسبت به محدوده 28 هزار و 200 تومان حساس است و اجازه نخواهد داد که اسکناس آمریکایی بالای این محدوده تثبیت شود. در روزهای انتهایی هفته نیز در بازار پشت خطی فعالیت خاصی وجود  نداشت و این موضوع اهمیت آشکار شدن روند دلار در روز جاری را بیشتر مشخص می کند.