راهنمای انتخاب هدایای نمایشگاهی

13:21 - 1401/01/27
یکی از بهترین فرصتها برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک این است که در نمایشگاه‌های مرتبط شرکت کنند.

نمایشگاه برای صاحبین کسب و کار بستری را فراهم می‌کند تا به صورت رو در رو و بدون واسطه با مشتریان خود در ارتباط بوده و محصولات یا خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهند. یکی از ویژگی‌های مهمی که در نمایشگاه حائز اهمیت است، خلاقیت است.

سه ویژگی مهم برای تثبیت برند در ذهن بازدیدکنندگان

بازدیدکنندگان ممکن است از همه‌ی غرفه‌های نمایشگاهی دیدن کنند اما این مهم است که در پایان کدام برندها در خاطرشان می‌ماند. طراحی غرفه، نحوه ارائه محصولات و یا خدمات، پذیرایی و هدیه تبلیغاتی که شما برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌اید؛ مواردی هستند که در ثبت برند شما در خاطر آن‌ها تاثیر بسیار خواهد داشت.

راهنمای انتخاب هدایای نمایشگاهی16

توجه داشته باشید که یکی از راه‌های مفید برای بازاریابی و جذب مشتری، بازاریابی دهان به دهان است. بازاریابی دهان به دهان زمانی اتفاق می‌افتد که بازدیدکنندگان در مورد محصولات یا خدمات یک شرکت با دوستان، خانواده و اطرافیان که با آنها روابط نزدیک دارند صحبت کنند. 

 بنابراین، در نظر بگیرید وقتی یک بازدیدکننده از یک غرفه نمایشگاهی بازدید می‌کند و با یک هدیه خاص آن غرفه را ترک می‌کند؛ ممکن است به دیگران نیز پیشنهاد بدهد تا از این غرفه بازدید کنند. چه بسا خارج از محیط نمایشگاه، به دوستان و آشنایانی که نیاز به همکاری با شرکتی معتبر دارند این شرکت را معرفی می‌کند. 

هدیه نمایشگاهی مناسب چیست؟ 

بهترین راه برای انتخاب هدیه نمایشگاهی این است که صاحبین مشاغل در قدم اول هدایای کلیشه‌ای نمایشگاهی را بشناسند. منظور از هدایای کلیشه‌ای اقلامی است که توسط اکثر شرکت‌کنندگان نمایشگاهی به بازدیدکنندگان داده می‌شود. خودکار، ماگ، کلاه، فلش مموری، سررسید و... از جمله هدایایی هستند که کلیشه‌ای محسوب می‌شوند.

اما می‌توان به همین محصولات کلیشه‌ای با دیدی خلاقانه نگاه کرد. گاهی تنها با عوض کردن متریال محصول می‌توان به آن حس و حال تازه‌ای بخشید. مثلا به جای خودکارهای پلاستیکی بی‌کیفیت، یک خودکار چوبی می‌تواند حس و حال متفاوتی ایجاد کند و یا با ترکیب دو محصول می‌توان یک محصول جدید خلق کرد. محصولی که شامل یک تخته شاسی فلزی است و در عین حال برگه‌هایی دارد که مشابه برگه‎‌های سررسید می‌تواند برای برنامه ریزی (هندی پلنر) روزانه مورد استفاده قرار گیرد.

راهنمای انتخاب هدایای نمایشگاهی7

چگونه هدیه‌ی اختصاصی متناسب با کسب و کار خود را پیدا کنیم؟

هدیه‌ای که به عنوان هدیه اختصاصی در نظر گرفته می‌شود لزوما نباید از محصولات شرکت انتخاب شود. ماموریت اصلی و بنیادی آن ارائه‌ی راه‌حل‌های جذاب و مقرون به‌صرفه برای ایجاد ارتباطی موثر بین صاحبین کسب و کار و مشتریانشان است . برای راهنمایی و مشاوره می‌توان با شرکت‌هایی که در این راستا فعالیت می‌کنند در ارتباط بود. گروه خلاقیت و ایده پردازی دیدینو در تلاش است که با رده‌های مختلفی از هدایای خلاقانه صاحبین کسب و کار را همراهی کند تا آنچه در شان بیزینس و مشتریان خود می‌بینند را انتخاب کنند.