علامت های منفی آمریکا به بازار دلار

11:07 - 1401/01/20
به گفته فعالان، اظهارات منفی مقام های آمریکایی درباره کاهش احتمال رسیدن به توافق هسته ای موجب شده است که میزان ورود تقاضا به بازار داخلی بیشتر شود.

قیمت دلار در انتهای هفته به آرامی حرکت در مسیر صعودی را ادامه داد.قیمت دلار توانست خود را به سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی نزدیک کند و در صورتی که در ابتدای هفته جاری بتواند از این سطح عبور کند، با موج جدیدی از تقاضای احتیاطی مواجه خواهد شد. 

 

به گفته فعالان، اظهارات منفی مقام های آمریکایی درباره کاهش احتمال رسیدن به توافق هسته ای موجب شده است که میزان ورود تقاضا به بازار داخلی بیشتر شود. گفته می شود که معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری تصریح کرده است که در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین توافق با ایران «نه قطعی و نه نزدیک» است. قبل تر نیز وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرده بود که خوشبین نیست به زودی یک توافق هسته ای با ایران امضا شود. 

در مقابل این خبرها که جو افزایشی را در بازار ارز برجسته کرده است، دسته ای از معامله گران قرار دارند که بر روی آزادسازی پول های بلوکه شده مانور می کنند. در اواخر هفته یکی از روزنامه های داخلی خبر داده بود که ۷ میلیارد دلار از دارایی های ایران در کره به ازای آزادسازی ۳ زندانی دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی رفع توقیف خواهد شد. با این حال به نظر می رسد برای بازار خبر توافق هسته ای و احیای درآمدهای نفتی اهمیت بیشتری نسبت به آزادسازی برخی پول های بلوکه شده دارد. 

علامت های منفی آمریکا به بازار دلار19