جریان پول در اولین هفته کاری سال جدید؛

ورود سرمایه به بورس در اولین هفته معاملاتی سال 1401

22:34 - 1401/01/11
اقتصادنیوز: در هفته اخیر شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم که از علل اصلی رشد قیمت‌ها در بازار سهام بود.

 

 به گزارش اقتصادنیوز ، در اولین هفته کاری فروردین ماه روند خروج سرمایه حقیقی از بورس متوقف شد و در 4 روز از 5 روز کاری ابتدایی سال 1401 خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود.

ورود سرمایه حقیقی

بورس در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه رفت که در آخرین روز کاری اسفندماه شاخص‌های بازار سهام رشد کرده و پول حقیقی به بورس وارد شده بود. 

روز شنبه ششم فروردین، در اولین روز کاری سال جدید، روند ورود پول حقیقی ادامه داشت و 187 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بورس وارد شد. روز یکشنبه نیز 2 میلیارد تومان به بازار وارد شد. روز دوشنبه باز هم پول حقیقی به بورس وارد شد و ارزش آن به 408 میلیارد تومان رسید. 

روز سه‌شنبه این روند متوقف شد و 284 میلیارد تومان از بازار خارج شد. روز چهارشنبه روند ورود پول حقیقی از سر گرفته شد و ارزش سرمایه حقیقی ورودی 69 میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته 382 میلیارد تومان سرمایه حقیقی به بازار سهام وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 76 میلیارد تومان بود.  

رکوردداران ورود پول حقیقی

روز شنبه نمادهای شپنا، فولاد،‌ شتران، شپدیس و نوری بیشترین ورود سرمایه حقیقی را داشتند. روز یکشنبه بیشترین ورود پول به سهام ثشاهد اختصاص داشت و پس از آن حکشتی،‌ خگستر،‌ شپدیس و واحیا قرار داشتند. بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز دوشنبه به نماد وبملت تعلق داشت و شستا، خساپا، وبصادر و وتجارت در رتبه‌های بعدی قرار دارند. روز سه‌شنبه دتوزیع، فرابورس، سمگا، دلر و خصدرا بیشترین ورود سرمایه حقیقی را داشتند و در آخرین روز کاری هفته نیز کرماشا، خگستر، آریا،‌ خساپا و نوری بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.