مهاجرت به کانادا با تحصیل در زمینه اقتصاد

11:42 - 1400/10/29
مشاغل مرتبط با رشته های تحصیلی فاینانس و حسابداری، به دلیل حقوق بالا، امنیت شغلی و مزایایی که دارند، همیشه جزو مشاغل پر طرفدار بوده‌اند.

اخذ مدرک تحصیلی در رشته ی حسابداری یا فاینانس از دانشگاه های معتبر کانادا، فرصت اشتغال در این زمینه را به دانشجویان می دهد.

رشته‌های فاینانس و حسابداری، گرایش‌های متعددی دارند که در چندین موسسه در این کشور، از جمله در بانک ها، سازمان های دولتی و سایر موسسات مالی، به تخصص و مهارت های افرادی که در این رشته ها تحصیل کرده اند، نیاز است. برای دستیابی به شغلی در این زمینه، فرد باید توانایی تجزیه و تحلیل، مقایسه و تفسیر اعداد و ارقام و حقایق مرتبط با امور مالی را داشته باشد.

کشور کانادا جزو مقاصد تحصیلی برتر در سراسر جهان است که در کنار اینکه فرصت تحصیل در معتبرترین دانشگاه های جهان را به شما می دهد، بورسیه های تحصیلی و فرصت های شغلی متعددی را نیز به دانشجویان دانشگاه های خود ارائه می دهد. اخذ مدرک از دانشگاه های معتبر کانادا، باعث می شود شما نه تنها در این کشور، بلکه در عرصه ی جهانی جزو افراد واجد شرایط برای تصاحب موقعیت های شغلی متعدد باشید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پول و اعداد و ارقام علاقه دارند، پس باید به دنبال تحصیل در رشته ی حسابداری یا فاینانس باشید. تحصیل در این رشته ها، شما را به مشاغل پر درآمدی میرساند، علاوه براین، مشاغل مرتبط با فاینانس یا حسابداری جزو مشاغلی هستند که حتی در دوره های رکود اقتصادی نیز مورد توجه همگان هستند و از ارزش بالایی برخوردارند.

 از این رو، تحصیل در دانشگاه های کانادا، به منزله ی پلی است که شما را به چنین مشاغلی می رساند. امروزه، بیش از ۶۰۰۰۰۰ دانشجو و بیش از ۱۲۰۰۰ فرصت شغلی مرتبط با این رشته ها در کانادا در دسترس است.

چه فرصت های شغلی برای این رشته ها در دسترس است؟

آیا شما هم به مطالعه کتاب های مرتبط با حسابداری و فاینانس علاقه دارید؟ آیا در خود پتانسیل مدیریت امور مالی را میبینید؟ یا اعداد و ارقام با زبان تجاری با شما صحبت می کنند؟ چه در جستجوی یک پیشنهاد شغلی خوب در کانادا هستید و چه شغلی خوب در کانادا دارید اما به دنبال یک ارتقا شغلی باشید با تحصیل در رشته فایننس و حسابداری موقعیت های خوبی در انتظار شما می‌باشد.

فرصت های شغلی:

۱. حسابدار

۲. تحلیلگر تجاری یا تحلیلگر کسب و کار

۳. حسابرس داخلی

۴. کارشناس حساب های دریافتنی

۵. تحلیلگر مالی

۶. کارشناس پرداخت حقوق

۷. دفتردار

۸. کارشناس حساب های پرداختنی

و بسیاری مشاغل دیگر!

حوزه مالی، همیشه جزو زمینه های مورد توجه و مهم در کشور کانادا بوده است. اما، برخی از مشاغل مرتبط با این زمینه، بیش از دیگر مشاغل در حال رشد و توسعه هستند. در ادامه مقاله، مشاغل پر تقاضای این حوزه در کانادا را بررسی خواهیم کرد. 

حسابداران

مهاجرت به کانادا با تحصیل در زمینه اقتصاد9

حسابداری جزو مشاغل درجه یک حوزه مالی در کاناداست. حسابداری شامل ارزیابی تمام جزئیات و جنبه های مرتبط با امور مالی یک شرکت یا یک فرد می شود. این به معنای ثبت تراکنش ها، ارائه مشاوره بر اساس بودجه مالی و کمک به شرکت ها یا اشخاص حقیقی برای برنامه ریزی و سرمایه گذاری در کشور کانادا است.

به عنوان حسابدار، می توانید در یک بانک یا در یک شرکت کار کنید. حسابدارانی که در بانک کار می کنند به مشتریان کمک می کنند تا امور مالی خود را برنامه ریزی کنند، چنین افرادی به عنوان حسابدار شخصی شناخته می شوند. حسابداران همچنین ممکن است در یک موسسه یا محیط تجاری کوچکتری مشغول به کار شوند و به آنها در برنامه ریزی های مالی برای آینده و رشد و توسعه کمک کنند. اگر در یک شرکت مشغول به کار شوید، مسئول تمام امور مالی شرکت خواهید بود. در این صورت، تمام امورات مالی و اقتصادی شرکت یا بخشی از آنرا ثبت و ضبط خواهید کرد. البته تمامی این موارد به اندازه ی شرکتی که در آن کار می کنید بستگی دارد.

رشته ی حسابداری در مقاطع زیر در دانشگاه پلی تکنیک کوآنتلن کانادا ارائه می شود:

دیپلم حسابداری (دو ساله)

لیسانس مدیریت بازرگانی در رشته حسابداری

تحلیلگر کسب و کار

تحلیلگر کسب و کار یکی دیگر از مشاغل مرتبط با حوزه مالی است که تقاضا برای آن بسیار بالاست. تمرکز عمده ی وظایف یک تحلیلگر بر رفع مشکلات مرتبط با عملکرد اقتصادی یک شرکت یا یک کسب و کار است. برای مثال، تحلیلگر کسب و کار، مشکلی را در نرم افزاری که یک کسب و کار یا شرکت از آن برای مدیریت امور مالی خود استفاده می کند، شناسایی می کند، سپس طی اقداماتی، عملکرد شرکت را تا حد امکان کارآمد و سریع نگه می دارد.

شما به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار، میتوانید در بانک ها، شرکت های بیمه یا هر شرکت بزرگ دیگری مشغول به کار شوید. از آنجایی که همه کسب ‌و کارها می‌خواهند تا حد امکان کارآمد باشند و عملکرد مناسبی داشته باشند، فرصت های شغلی برای یک تحلیلگر کسب‌وکار همیشه در دسترس است.

دوره دیپلم هنر و تجارت، با قابلیت ادامه تحصیل در مقطع دانشگاه در کانادا :

دوره دیپلم هنر و تجارت (دو ساله)

حسابداری مالیاتی

مهاجرت به کانادا با تحصیل در زمینه اقتصاد7

حسابداری مالیاتی در کانادا، به عنوان شاخه ای از علم حسابداری محسوب می شود، با این تفاوت که افراد شاغل در این زمینه، در حوزه مالیات تخصص دارند. به عنوان یک حسابدار مالیاتی، برخی از مسئولیت های اصلی شما شامل، تهیه قبوض پرداخت های مالیاتی، برآورد و ردیابی اظهارنامه های مالیاتی و توسعه استراتژی های مالیاتی در چهرچوب قانون برای کمک به امور اقتصادی یک شرکت یا یک شخص حقیقی می باشد.

حسابداران مالیاتی نیز می توانند در بانک ها، شرکت ها و موسسات حسابداری مشغول بکار شوند. حتی اشخاص حقیقی نیز ممکن است زمانی که فصل مالیات فرا می رسد، به دنبال استخدام حسابداران مالیاتی باشند. حسابداران مالیاتی میتوانند جایگاه شغلی باثباتی داشته باشند و برای مدت طولانی در یک محل مشغول به کار شوند.

حسابرسان

شغل حسابرسی، انواع مختلفی از وظایف را دربر می گیرد که عمده ترین آنها تایید دارایی ها و بدهی ها و مقایسه ی آنها با اسناد و مدارک در دسترس جهت ارزیابی صحت و کارایی گزارشات مالی است. وقتی حسابرس، برای یک شرکتی ارزیابی های مورد نیاز را انجام می دهد، بعد از آن می تواند در مورد پیشرفت و بهبود وضعیت اقتصادی شرکت، مشاوره ارائه دهد.

به عنوان یک حسابرس، شما می توانید به صورت حسابرس داخلی و یا حسابرس مستقل کار کنید. حسابرسان داخلی جزو کارمندان یک شرکت هستند اما حسابرسان مستقل، به صورت جداگانه با شرکت کار می کنند و به نوعی رابط میان صاحبان شرکت و هیئت‌مدیره شرکت هستند.

 حسابرسان مستقل می توانند با چندین شرکت به طور همزمان کار کنند و همین امر شغل حسابرسی را هیجان انگیز می کند. با تمام این اوصاف، اگر ترجیح می دهید یک جایگاه شغلی ثابت داشته باشید، می توانید به عنوان حسابرس داخلی مشغول به کار شوید.

حوزه امور مالی در کانادا، جزو حوزه های در حال رشد و توسعه است. اگر شما دانشجوی رشته ی مدیریت بازرگانی هم باشید، میتوانید برای جایگاه های شغلی فوق الذکر اقدام کنید چرا که میزان تقاضا برای نیروی کار در حوزه مالی در کانادا همواره رو به افزایش است.