پیش بینی قیمت دلار در بازار ارز امروز ۱۱ دی

نزول پشت خطی در بازار دلار/ سیگنال جدید در بازار ارز

11:22 - 1400/10/11
برخی از کارشناسان باور دارند تا زمانی که تکلیف مذاکرات هسته ای مشخص نشود، نوسانات دلار مانند هفته گذشته محدود باقی خواهد ماند.

روند نزولی دلار از روزهای انتهایی هفته گذشته متوقف شد. اسکناس آمریکایی طی این روزها حتی توانست به بالای خط ۳۰ هزار تومانی برگردد. با این حال، روز جمعه در معاملات پشت خطی، دلار به زیر مرز ۳۰ هزار تومانی بازگشت. برگشت دلار به زیر خط یاد شده تا حدی انتظارات افزایشی را پایین آورد و موجب شد که برخی از معامله گران انتظار افت قیمت اسکناس آمریکایی در ابتدای روز جاری را داشته باشند.

 

نزول پشت خطی در بازار دلار/ سیگنال جدید در بازار ارز18

برخی از کارشناسان باور دارند تا زمانی که تکلیف مذاکرات هسته ای مشخص نشود، نوسانات دلار مانند هفته گذشته محدود باقی خواهد ماند. در نگاه این دسته، ماندن اسکناس آمریکایی بالای مرز ۳۰ هزار تومانی دشوار خواهد بود و کف قیمت دلار نیز به زیر سطح ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان نخواهد آمد.

در این میان،‌توجه برخی افزایشی های بازار بار دیگر به تضعیف لیر ترکیه جلب شده است. پول ترکیه که اخیرا کمی در برابر دلار تقویت شده بود، در روزهای گذشته بار دیگر در موضع ضعف قرار گرفت. حتی اظهارات اردوغان نیز به کمک لیر نیامد و با وجود اینکه رییس جمهور ترکیه از مردم خواست که پس انداز خود را به لیر تبدیل کنند، ارزش پول کشور همسایه در برابر دلار تضعیف شد.

تقویت دلار در ترکیه معمولا به بازار ارز داخلی سیگنال افزایشی ارسال می کند و در روزهای اخیر نیز مورد توجه بازیگران بازار قرار گرفته است. اگر در روز جاری حواله درهم نیز بتواند خود را به بالای  محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ تومان انتقال دهد، احتمال افزایش دلار در بازار داخلی بسیار جدی خواهد شد و این ارز به بالای مرز ۳۰ هزار تومانی خواهد رفت. در غیر این صورت دلار پشت مرز ۳۰ هزار تومانی درجا خواهد زد.