قیمت یورو متشکل و سنا خلاف دلار حرکت کرد

قیمت دلار پایدار ماند/ بازار ارز در انتظار خروجی جلسه برجامی

11:29 - 1400/10/07
بازار دلار و سکه در اولین روز شروع دور جدید مذاکرات ناپایدار نشد. امروز بازار تحت تاثیر خروجی نشست دیشب کمیسیون مشترک برجام قرار خواهد داشت.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اکوایران، قیمت دلار آمریکا عصر دیروز قدری از روز قبل بالاتر بود. هیئت مذاکره‌کننده ایرانی برای دور هشتم مذاکرات وارد وین شده است. با شروع دور قبلی مذاکرات قیمت دلار به شدت ناپایدار شده بود، اما به نظر می‌رسد تا اینجای کار، قیمت دلار به شروع مذاکرات واکنش نوسانی شدید نشان نداده است. بر اساس اظهارات سخنگوی وزات خارجه، گروه مذاکره‌کننده ایرانی تا هر زمان که لازم باشد به کار خود ادامه می‌دهند و جدیت و اختیار لازم را دارند. تا اینجای کار سیگنال منفی خاصی از حواشی فرایند احیای برجام بیرون نیامد و بازار دلار ناپایدار نشد. نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام در ساعت 20 و 30 دقیقه دیشب به وقت ایران برگزار شد و قیمت دلار احتمالا امروز تحت تأثیر حواشی و اخبار مربوط به این نشست قرار خواهد داشت.

 

قیمت دلار پایدار ماند/ بازار ارز در انتظار خروجی جلسه برجامی19

حرکت خلاف جهت قیمت یورو متشکل و سنا

قیمت دلار سنا در انتهای معاملات دیروز تغییر محسوسی نسبت به روز قبل نداشت و با افت 8 تومانی 27 هزار و 44 تومان گزارش می‌شد. قیمت متوسط دلار متشکل نیز 2 تومان نسبت به روز یکشنبه افت کرد و روی 27 هزار و 178 تومان قرار گرفت. تغییرات قیمت یورو متشکل و سنا عکس دلار بود، قیمت یورو متشکل با رشد 266 تومانی روی 30 هزار و 401 تومان قرار گرفت. قیمت یورو سنا نیز 241 تومان رشد کرد و در انتهای معاملات دیروز 3 هزار و 704 تومان گزارش می‌شد. عرضه دلار متشکل تغییر دراماتیکی نسبت به روز قبل نداشت. عرضه دلار متشکل در معاملات دیروز با رشد 6 درصدی روی 8 میلیون و 475 هزار قرار گرفت.

قیمت دلار پایدار ماند/ بازار ارز در انتظار خروجی جلسه برجامی2

حباب قیمت سکه زیر 3 درصد قرار دارد

دیروز اولین روز هفته برای طلای جهانی بود. قیمت طلا در ساعت 15 و 46 دقیقه عصر دیروز به وقت ایران به صورت جزئی نسبت به انتهای معاملات روز جمعه افت کرده بود و روی 1805 دلار قرار داشت. قیمت سکه عصر دیروز از عصر روز قبل 10 هزار تومان بالاتر بود و 13 میلیون و 95 هزار تومان گزارش می‌شد. حباب قیمتی سکه نیز 2.8 درصد محاسبه می‌شد. روند قیمتی سکه با دلار تقریبا هماهنگ بود. اندازه نسبتا کوچک حباب و تغییرات محدود قیمتی نشان می‌داد بازار ناپایدار نشده بود.

قیمت دلار پایدار ماند/ بازار ارز در انتظار خروجی جلسه برجامی4

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار و سکه به صورت محدود رشد کرد، اما بازار در اولین روز شروع دور هشتم مذاکرات به صورت جدی ناپایدار نشد. یورو در بازار متشکل و سامانه سنا بر خلاف دلار حرکت کرد و بازار انتظار خروجی نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام را می‌کشید.