پیش بینی روند بازار ارز امروز یک شنبه ۲۸ آذر

پیام روسی به بازار ارز؛ اهمیت روانی مرز 30 هزار دلار

11:19 - 1400/09/28
دیشب بازیگران نزولی سعی می کردند با برجسته سازی پیام نماینده روسی، فروشنده های بیشتری را وارد معاملات کنند.

در اولین روز هفته، بازار ارز سردرگم و همراه با احتیاط بازیگران دلار بود. در حالی که در ابتدای روز گذشته تصورات افزایشی غالب بود، از ظهر جریان بازار کاهشی شد و این فضا حتی تا شب گذشته نیز ادامه یافت. به دنبال قدرت نمایی فروشندگان مرز 30 هزار تومانی دلار از دست رفت.

 

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که در روز جاری، دلار به بالای خط 30 هزار تومان برگردد، شانس صعودی های ارزی زیاد خواهد شد. در مقابل، ماندن دلار زیر مرز 30 هزار تومانی و از دست رفتن حمایت 29 هزار و 900 تومانی موجب خواهد شد که فروشندگان بیشتری وارد بازار اسکناس آمریکایی شوند.

پیام روسی به بازار ارز؛ اهمیت روانی مرز 30 هزار دلار20

پیام روسی به بازار ارز

دیشب بازیگران نزولی سعی می کردند با برجسته سازی پیام نماینده روسی، فروشنده های بیشتری را وارد معاملات کنند. اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای، دیروز عنوان کرد، «به نظر می رسد یک پیام دلگرم کننده از سوی همکاران اروپایی باشد که مذاکرات می تواند در 23 دسامبر از سر گرفته شود، همانطور که آنها می دانند، تیم ایران آماده بازگشت به وین است. هیچ توجیهی برای انتظار تا 3 ژانویه (۱۳ دی)وجود ندارد».

در صورتی که بازار تصور کند، مذاکرات خیلی زود قرار است از سر گرفته شود، بازیگران افزایشی به احتمال زیاد برای خرید ارز رییسک زیادی نخواهند کرد. با این حال، دیروز برخی معامله گران خبرهایی مبنی بر شکست مذاکرات را برجسته می کردند، هر چند که بازار به این اخبار چندان دقت نمی کرد.

جدا از اثر مذاکرات هسته ای، نوسانات حواله درهم نیز نقش زیادی در انتظارات بازیگران ارزی دارد. برخی فعالان باور دارند که ماندن درهم بالای مرز 8 هزار و 200 تومانی موجب می شود که دلار در سطح 30هزار تومان نوسان کند در غیر این صورت نوسان در زیر این سطح انجام می شود .