پیش بینی روند بازار ارز در روز سه شنبه

شوک بزرگ به معامله گران ارز؛ توقف معاملات فردایی با ریزش دلار

12:15 - 1400/09/23
از نگاه تحلیل گران فنی در صورتی که در روز جاری، قیمت دلار محدوده 29 هزار و 200 تومان را از دست بدهد، ورود دلار به کانال 28 هزار تومانی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نوسانات شدید بازار دلار، شماری از معامله گران را در شوک فرو برده است. اسکناس آمریکایی در سه روز اخیر از نزدیک مرز 31 هزار تومانی وارد موج نزولی شدیدی شده که تا محدوده 29 هزار و 400 تومان ادامه پیدا کرده است. چنین نزول شدیدی، سرانجام در بعدازظهر روز دوشنبه موجب شد که فعالیت برخی اتاق های معاملات فردایی دلار متوقف شود. بسیاری از متضرران ارزی توانایی پرداخت ضرر خود در روز دوشنبه را نداشتند و همین موضوع موجب شد که بازار بیشتر از حالت تعادل خارج شود.

 

در این شرایط شماری از فعالان، معاملات ارزی خود را متوقف کرده اند و به دنبال این هستند که با برگشت آرامش به بازار، خرید و فروش های ارزی خود را از سر بگیرند.

شوک بزرگ به معامله گران ارز؛ توقف معاملات فردایی با ریزش دلار17

حمایت مهم دلار در کانال 29

همانطور که اکو ایران در گزارش صبح دیروز خود اشاره کرده بود، شکست مرز 30 هزار تومانی موجب شد که فروشندگان زیادی به بازار هجوم بیاورند. شدت نزول تا پاسی از شب ادامه داشت تا اینکه قیمت دلار با سرعت زیاد تا محدوده 29 هزار و 400 تومان پایین رفت.

از نگاه تحلیل گران فنی در صورتی که در روز جاری، اسکناس آمریکایی محدوده 29 هزار و 200 تومان را از دست بدهد، ورود دلار به کانال 28 هزار تومانی اجتناب ناپذیر خواهد بود. پس از آن، حمایت بعدی بازار محدوده 28 هزار و 800 تومانی خواهد بود که از دست رفتن آن، موج جدیدی از فروشندگان را وارد بازار خواهد کرد.

البته علی رغم سیگنال های نزولی، دیشب برخی معامله گران سعی داشتند این موضوع را برجسته کنند که مذاکرات وین پیشرفت خاصی نداشته است. آن ها به خبر رویترز اشاره می کردند که به نقل از دیپلمات های اروپایی  عنوان می کرد که ما هنوز نتوانسته‌ایم با ایران در مورد برنامه هسته‌ای این کشور مذاکره کنیم. توجه بازار به این خبر می تواند زمینه ساز تغییر مسیر اسکناس آمریکایی شود. با این حال برخی فعالان علائم نزولی بازار را قوی تر می دانند.