با یک میلیون تومان در کدام محله تهران می توان خانه اجاره کرد؟

12:44 - 1400/09/20
اکوایران :‌پیدا کردن آپارتمان مناسب در محدوده قیمتی رهن 100 میلیون تومان رهن و اجاره یک میلیون تومان شاید در تهران دشوار باشد اما دربرخی از محلات تهران هنوز می توان آپارتمانی با اجاره ماهیانه یک میلیون تومان پیدا کرد .

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اکوایران ، آمارهای رسمی حکایت از افزایش 50 درصدی نرخ اجاره بها در آبان ماه نسبت به مهرماه دارد . اما بررسی های میدانی از بازار اجاره نشان می دهد تعداد فایل های سبز (آپارتمان هایی که قیمت پیشنهادی آنها کم تر از نرخ میانگین منطقه است)‌ در میان فایل های پیشنهادی برای اجاره افزایش داشته است .

 

اما پیدا کردن آپارتمان مناسب هم در میان فایل های سبز کمی دشوار است . فعالان بازار مسکن معتقدند که نرخ اجاره بها نسبت به ماه های گذشته اندکی عقب نشینی داشته و فایل هایی که بیش ازنرخ میانگین منطقه پیشنهاد شده اند بی مستاجر مانده اند . اما با وجود کاهش قیمت اجاره بها هنوز هم پیدا کردن آپارتمانی متوسط با متراژ 80 مترمربع، در محدوده مرکزی شهر تهران با قیمت رهن 300 میلیون تومان و اجاره بهای 4 میلیون تومان با دشواری همراه است . فایل های اجاره با رهن کامل بالایی 500 میلیون تومان و یا اجاره بهای بالای 13 میلیون برای محدوده های مرکزی ، شمال و غرب تهران زیاد به چشم می خورد .

درحالی که درمیان فایل های اجاره کم تر پیشنهاد اجاره بهای زیر 3 میلیون تومان پیدا می شود اما می توان هنوز در محدوده قیمتی رهن تا 100 میلیون تومان و اجاره بهای تا یک میلیون تومان پیدا کرد . آپارتمان هایی که در این محدوده قیمتی برای اجاره پیشنهاد می شوند بیشتر زیر 50 متر مربع زیربنا دارند و در محله های جیحون ،بریانک ،نازی آباد هستند اما می توان در شهرک های اطراف تهران مانند پرند ،رباط کریم ، اندیشه ،شهرک قدس و ... آپارتمان های بزرگتری با اجاره بهای کم تر هم پیدا کرد . اما در میان لیست فایل های اجاره چند آپارتمان در محدوده های دیگر شهر هم با همین نرخ اجاره بها پیشنهاد شده است ، اتاقی 14 متری در طبقه زیرهمکف در فرمانیه که قیمت پیشنهادی آن یک میلیون اجاره و 50 میلیون تومان رهن بوده است و یا در گلاب دره اتاقی 25 متری 70 میلیون رهن و یک میلیون تومان اجاره پیشنهاد شده است . در ستارخان هم آپارتمانی 32 متری با ودیعه 100 میلیون تومان و اجاره یک میلیون تومان یک هفته ای است که برای اجاره سپرده شده است .

با یک میلیون تومان در کدام محله تهران می توان خانه اجاره کرد؟16

 در همین رابطه: