زمان احتیاط و سودگیری در بازار دلار؟

10:33 - 1400/09/17
برخی فعالان انتظار دارند که در آستانه مذاکرات هسته ای،‌ وضعیت احتیاط و سودگیری معامله گران در روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت و موجب خواهد شد که اسکناس آمریکایی در مرحله اول تا محدوده 30 هزار و 500 تومانی افت کند.

با قطعی شدن ادامه مذاکرات هسته ای در انتهای هفته جاری، احتیاط خریداران ارزی بیشتر شد. هم زمان، بخشی از معامله گران شروع به فروش، ارزهای خریداری شده قبلی کردند و به این ترتیب، سود خود از این خریدها را قطعی کردند. دو اتفاق یاد شده موجب شد که دیروز اسکناس آمریکایی توان زیادی برای شکست مرز 31 هزار تومانی نشان ندهد.

 

برخی فعالان انتظار دارند که در آستانه مذاکرات هسته ای،‌ وضعیت احتیاط و سودگیری معامله گران در روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت و موجب خواهد شد که اسکناس آمریکایی در مرحله اول تا محدوده 30 هزار و 500 تومانی افت کند. حمایت سنگین دلار در کانال 30 هزار تومانی، محدوده 30 هزار و 200 تومانی است که شکست آن، می تواند زمینه ساز نزول اسکناس آمریکایی به کانال 29 هزار تومانی شود.

زمان احتیاط و سودگیری در بازار دلار؟17

اصلاح محدود در بازار ارز

در حالی که عده ای باور دارند درآستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، سطح خریدها کاهش پیدا خواهد کرد، عده دیگری معتقدند، اسکناس آمریکایی به روند افزایشی ادامه خواهد داد. این عده باور دارند، پس از چند رشد پیاپی، دلار نیاز به اصلاح قیمت داشت. با این حال، اصلاح قیمت روز سه شنبه چندان زیاد نبود. از نگاه این دسته از فعالان این موضوع نشان می داد که سطح خریدها در بازار بالاست و این موضوع جلوی اصلاح قیمت را گرفته است. دلار در صورتی که در روز جاری بالای مرز 31 هزار تومانی تثبیت شود، می تواند با ورود خریداران تازه ای به بازار مواجه شود.

محدوده حساس درهم برای دلار

حرکات درهم  برای معامله گران دلار اهمیت زیادی دارد. تا زمانی که درهم بالای خط 8 هزار و 400 تومان قرار دارد، دشوار است که دلار تا محدوده 30 هزار و 500 تومان پایین برود. صعود درهم به بالای سطح 8 هزار و 500 تومان، امید به شکست مرز 31 هزار تومانی رابسیار بالا خواهد برد.