قیمت اتریوم افزایش یافت

تسریع تیپرینگ و کرونای اومیکرون؛ دو عامل تأثیرگذار بر قیمت طلا

18:02 - 1400/09/10
اکوایران: جروم پائول می‌گوید، بازار کار قوی و فشار تورمی شدید است و احتمالا در جلسه بعدی فدرال تسریع کاهش خرید دارایی بحث می‌شود، این امر به نفع طلا نیست، اما بازار طلا هنوز به کمک کرونای اومیکرون امیدوار است.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اکوایران، قیمت طلای جهانی در نیمه‌ی روز چهارشنبه در سطح هزار و 779 دلار قرار داشت. قیمت طلا از نرخ انتهایی روز گذشته بالاتر بود، اما پایین‌تر از قیمت ساعت مشابه روز قبل گزارش می‌شد.

 

دو عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا کدامند؟

یکی از امیدهای قیمت طلا برای رشد، گونه جدید ویروس کرونا یا اومیکرون عنوان می‌شد. یک دانشمند کره‌ای عنوان کرد تدابیری که تا کنون اندیشیده شده است، احتمالا برای کنترل اومیکرون کافی نیست. دولت آمریکا در حال تنظیم طرح‌هایی برای محدود کردن مسافرت‌ها و کنترل گونه جدید ویروس کروناست و اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه ژاپن قصد دارد به مدت یک ماه پروازهای بین‌المللی به این کشور را متوقف کند، آلمان نیز گزارش‌هایی منتشر کرد مبنی بر اینکه برخی افراد که به طور کامل واکسینه شده بودند به گونه جدید ویروس کرونا مبتلا شدند.

در حالی که نگرانی‌ها در مورد گونه جدید ویروس کرونا به عنوان یک عامل مثبت برای قیمت طلا تلقی می‌شود، رئیس فدرال رزرو اظهاراتی را مطرح کرد که احتمالا واکنش منفی قیمت طلا را به دنبال دارد. بر این اساس جروم پائول در روز سه‌شنبه به سناتورهای آمریکایی گفت که فدرال رزرو تسریع در کاهش خرید دارایی را در نظر خواهد گرفت. پائول گفت که ما شاهد یک بازار کار قوی، مخارج بالا و فشار تورمی زیاد هستیم و معقول است که در جلسه بعدی خود تسریع کاهش خرید دارایی را مورد بحث قرار دهیم. (کاهش خرید دارایی یک سیاست انقباضی است که فدرال رزرو برای عملی کردن آن نیاز دارد مطمئن شود بازار کار در وضعیت مساعدی است، بازار طلا نیز معمولا به سیاست‌های انقباضی واکنش منفی نشان می‌دهد)

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در میانه‌ی روز در سطح 56 هزار و 865 دلار قرار داشت و تغییرات مثبت محدودی را نسبت به 24 ساعت گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین به 1.07 تریلیون دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 4.4 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین، تغییراتی مثبت را در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود و روی 4 هزار و 697 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم 557 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 8.5 درصد گزارش می‌شد.

تسریع تیپرینگ و کرونای اومیکرون؛ دو عامل تأثیرگذار بر قیمت طلا0