به گزارش  اکوایران ، شاخص کل بورس در هفته اخیر نزول کرد و بازدهی منفی داشت. در اولین روز هفته شاخص کل بیش از 17 هزار واحد افت کرد و روز یکشنبه رشد 3 هزار و 271 واحدی را پشت سر گذاشت. اما روز دو‌شنبه روند شاخص کل دوباره نزولی شد و 26 هزار و 174 واحد سقوط کرد که بیشترین ریزش شاخص در هفته چهارم آبان ماه بود. سه‌شنبه نیز شاخص کاهش 7 هزار و 716 واحدی را ثبت کرد.

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته اخیر بیش از 2 هزار واحد صعود کرد و تا سطح یک میلیون و 410 هزار واحد بالا آمد تا از سقوط به کانال پائین‌تر بگریزد.

بورس هفته

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم یک میلیون و 410 هزار واحد رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 45 هزار و 729 واحد پائین‌تر ایستاد تا پس از دو هفته متوالی بازدهی هفتگی بورس منفی شود. بازدهی هفته  شاخص بورس منفی 3 درصد شد و شاخص کل کمترین بازدهی هفتگی در 5 هفته اخیر را پشت سر گذاشت.

روند شاخص کل هم‌وزن

در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل هم‌وزن مشابه شاخص کل بود. روز شنبه نزول کرد و سپس روز یکشنبه رشد کرد و دو روز بعدی را نزولی پشت سر گذاشت و روز چهارشنبه رشد 2 هزار و 805 واحدی داشت. شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 4 هزار و 529 واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم 386 هزار و 755 واحد رسید و بازدهی منفی یک درصدی را ثبت کرد که نسبت به رشد 4.5 درصدی هفته پیشین نزول قابل توجهی داشته است.

بورس هفته

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 72 هزار و 558 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 22 هزار و 298 تومان بود که نسبت به رقم 21 هزار و 348 میلیاردی هفته پیشین، رشد 4.5 درصدی داشته است.

کاهش ارزش معاملات خُرد

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد- با افت 3 درصدی نسبت به سه‌شنبه- به 4 هزار و 169 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو هفته اخیر است.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 4  هزار و 578 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 6 هزار و 192 میلیاردی هفته پیشین، افت 26 درصدی داشته است.

رشد 71 درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 231 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 96 میلیارد تومان بیشتر بود و رشد 71 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 462 میلیارد تومان بود که در روز ‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌‌‌چهارشنبه برمی‌گردد که 62 میلیارد تومان بود.

کاهش 37 درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 254 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 147 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 37 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 346 میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز شنبه برمی‌گردد که 157 میلیارد تومان بود.

رشد 645 درصدی خروج پول حقیقی

تا پایان معاملات روز سه‌شنبه رکورد 5 روز خروج پول حقیقی ثبت شد و روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی مثبت شد.

در مجموع کل هفته هزار و 230 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 246 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد 645 درصدی داشته است، به عبارت دیگر خروج سرمایه 7 برابر بیشتر شده است. بیشترین رقم خروج پول حقیقی به روز دوشنبه برمی‌گردد که 534 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سهام خارج شد.

بورس هفته