بازار سهام در یک نگاه؛

رونق معاملات بورس در روز نزول شاخص‌ها +اینفو

13:51 - 1400/08/16
در روزی که شاخص‌های بازار سهام نزول کردند، ارزش معاملات افزایش یافت و به بیشترین میزان در یک ماه اخیر رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات امروز، یکشنبه شانزدهم آبان 1400، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز شنبه 9 هزار و 689 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 430 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز امروز  با کاهش هزار و 558 واحدی در سطح 384 هزار و 696 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 128 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 231 واحد قرار گرفت.

نمادهای شاخص‌ساز

امروز نمادهای «فولاد»، «شستا» و «فارس» بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «رمپنا»، «خودرو» و «نوری» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «فجهان» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «سمگا» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فجهان، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با افزایش 27 درصدی به رقم 10 هزار و 776 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 29 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 363 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در یک ماه گذشته است.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 67 درصد افت کرد و در رقم 259 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به شنبه 96 درصد افزایش یافت و 110 میلیارد تومان شد.