پیش بینی روند بازار ارز در روز شنبه یک آبان

غافلگیری دلار در ابتدای آبان/ادعای مهم برای بازار ارز؟

11:46 - 1400/08/01
خبر رد درخواست ایران برای دادن تضمین در برنگشتن تحریم ها از سوی آمریکا بازار ارز را غافلگیر کرد و ممکن است تحت تاثیر این خبر قیمت دلار نوسان رو به بالا داشته باشد.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، معامله گران دلار اخیرا با تحلیل غیرمنتظره ای مواجه شده اند. بخشی از معامله گران در انتهای هفته راجع به مقاله ای صحبت می کردند که در آن ادعا شده بود،‌ آمریکا درخواست ایران برای دادن تضمین برای عدم بازگشت تحریم ها در دوران بایدن را نپذیرفته است.

 

این موضوع از نگاه شماری از معامله گران به معنای آن است که حتی در صورت شروع مذاکرات هسته ای،‌ کار دشواری برای رسیدن به یک توافق محکم وجود دارد. اقتصاد نیوز به نقل از اندیشکده کوئینسی عنوان کرده است که آمریکا تصور می کند، حتی از نگاه دولت جدید ایران، دیگر تعهد سه یا چهار ساله ایالات متحده کافی نیست. به عبارت دیگر، دو کشور در ابتدای امسال در شرایطی که ایران کمی از مواضع خود عقب نشینی کرده بود،‌به توافق نرسیدند. در نتیجه با پیشروی خواسته های ایران و احتمال رد آن ها از سوی آمریکا،‌ برای برخی از معامله گران،‌ دورنمای رسیدن به توافق، بیشتر از قبل دور از ذهن می رسد.

غافلگیری دلار در ابتدای آبان/ادعای مهم برای بازار ارز؟20

از چنین زاویه دیدی،‌ انتظار می رود که میزان خریدهای ارزی در اولین روز آبان ماه کمی افزایش پیدا کند با این حال،‌ بازارساز اخیرا بارها ثابت کرده است که در برابر نیروهای افزایشی،‌با تمام قوا،‌ مقاومت خواهد کرد و اجازه نوسان رو به بالا به قیمت دلار نمی دهد. از نگاه معامله گران در صورتی که اسکناس آمریکایی بتواند به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان نفوذ پیدا کند،‌ شانس تقویت دیدگاه های افزایشی بالا می رود. با این حال‌ برگشت به سوی ابتدای کانال ۲۷ هزارتومانی موجب می شود که حداقل انتظارات افزایشی تعدیل شوند. دلار در بیشتر روزهای مهرماه در جاده کاهشی قرار داشت و در نهایت نیز بیش از نیم درصد از ارزش خود را در ابتدای پاییز از دست داد. بخش زیادی از این افت گفته می شود که به دلیل انتظار برای آغاز دوباره مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها رخ داد.