بازار سهام در یک نگاه؛

هشتمین روز صعودی بورس / سقوط سنگین فولادی‌ها +اینفو

15:42 - 1400/07/14
امروز قیمت سهام اغلب نمادهای فولادی گروه «فلزات اساسی» کاهش یافت و فولاد و فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد 3 هزار و 640 واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و 488 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با رشد هزار و 790 واحدی در سطح 427 هزار و 282 واحدی ایستاد. 

اما شاخص کل فرابورس 40 واحد پائین آمد و در سطح 21 هزار و 331 واحد قرار گرفت.

 

گروه قرمز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای فولادی گروه «فلزات اساسی» کاهش یافت و فولاد و فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. ارفع، کویر، کاوه، فولای، فسبزوار، فجهان، فجر و هرمز دیگر نمادهای قرمزپوش این گروه بودند. 

سهم های تاثیرگذار بر شاخص بورس

روز چهارشنبه نمادهای «شپنا»، «فارس» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «فولاد»، «فخوز» و «شستا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

سهم های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شراز» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «هرمز» و «مادیرا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فسبزوار صدرنشین است و کیمیاتک و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، توسن و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 23 هزار و 988 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 45 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 464 میلیارد تومان رسید.