سهم های تاثیرگذار در بازار سهام امروز؛

ورود 146 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس

16:14 - 1400/07/10
در اولین روز کاری هفته، پس از 3 روز کاری، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد 36 هزار و 497 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 473 هزار واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز با رشد 4 هزار و 31 واحدی در سطح 424 هزار و 825 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس 396 واحد بالا آمد و در سطح 21 هزار و 301 واحد قرار گرفت.

ورود پول حقیقی

روز شنبه، پس از 3 روز کاری، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 146 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

 در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام کچاد (شرکت معدنی و صنعتی چادرملو) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 53 میلیارد تومان بود. پس از کچاد، شپدیس (شرکت پتروشیمی پردیس) و پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. 

ورود 146 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس3

سهم های تاثیرگذار بر شاخص بورس

روز شنبه نمادهای «فارس»، «فولاد» و «کچاد» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «سفارس»، «آپ» و «فایرا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

سهم های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «زاگرس» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «کگهر»، «اتکای» و «سمگا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کیمیاتک صدرنشین است و فسبزوار و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، مدیریت و دی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌های سبز بورس

در اولین روز هفته قیمت سهام تمام نمادهای گروه‌ «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» مثل شپنا، شراز، شاوان، شبندر، شتران، شبریز، شسپا، شبهرن، شرانل، ونفت و شپاس و گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» مثل وغدیر، وبانک، شستا، وامید و وصندوق افزایش یافت و این دو گروه یکپارچه سبزپوش شدند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 16 هزار و 676 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 42 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 20 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 8 هزار و 134 میلیارد تومان رسید. 

مازاد تقاضا در پایان معاملات

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 53 درصد رشد کرد و در رقم 650 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 74 درصد کاهش یافت و 68 میلیارد تومان شد. 

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) با صف‌ خرید 70 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شکام، نمادهای تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) و شغدیر (پتروشیمی غدیر) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به وسرضوی (شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 20 میلیارد تومانی داشت. پس از وسرضوی، بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد) و کدما (شرکت معدنی دماوند) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

ورود 146 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس0