خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام امروز؛

رکورد جدید مازاد عرضه در بورس

14:15 - 1400/07/06
برای سومین روز کاری متوالی معاملات بورس پایتخت با مازاد عرضه بسته شد تا رکورد جدیدی را ثبت کرده باشد.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با رشد اندک 732 واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و 425 و 464 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با افت هزار و 409 واحدی در سطح 419 هزار و 550 واحدی ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس 53 واحد بالا آمد و در سطح 20 هزار و 859 واحد قرار گرفت. 

خروج پول حقیقی

روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 263 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام کیمیاتک (شرکت آریان کیمیاتک) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 46 میلیارد تومان بود. پس از کیمیاتک، فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) و فولاد (فولاد مبارکه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

رکورد جدید مازاد عرضه در بورس2

سهم های تاثیرگذار بر شاخص بورس

روز سه‌شنبه نمادهای «پارسان»، «شبندر» و «وغدیر» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. 

همچنین سه نماد «فولاد»، «رمپنا» و «فخوز» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

سهم های تاثیرگذار بر شاخص فرابورس

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «صبا» و «وسپهر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

پرتراکنش‌ترین نمادها

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس کیمیاتک صدرنشین است و فسبزوار و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز توسن، فجهان و مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و 562 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 58 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 4 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 5 هزار و 535 میلیارد تومان رسید. 

مازاد عرضه در پایان معاملات

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 25 درصد رشد کرد و در رقم 270 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 28 درصد کاهش یافت و 562 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب برای سومین روز متوالی بازار با مازاد عرضه بسته شد تا رکورد جدیدی را ثبت کرده باشد. آخرین بار در هفته سوم تیرماه معاملات بازار در سه روز پی‌درپی با مازاد عرضه بسته شده بود.  

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) با صف‌ خرید 59 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شکام، نمادهای توسن (توسعه سامانه نرم افزاری نگین) و لپارس (پارس الکتریک) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کدما (شرکت معدنی دماوند) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 158 میلیارد تومانی داشت. پس از کدما، کالا (شرکت بورس کالای ایران) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

رکورد جدید مازاد عرضه در بورس3