پیش بینی روند بازار سکه 24 شهریور؛

فشار دلار به سکه برای تغییر کانال / شبیخون ارزی به بازار سکه

10:26 - 1400/06/24
قیمت سکه بدون حمایت دلار دشوار است که کانال ۱۲ میلیون تومانی را بتواند حفظ کند و به نظر می رسد نزول دلار به کانال ۱۲ میلیونی سکه امامی حمله کرده است.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، امروز سکه امامی باید برای حفظ مرز ۱۲ میلیون تومانی تلاش کند. اگر فلز گران بهای داخلی بتواند محدوده ۱۲ میلیون را حفظ کند، ممکن است با کمک خریدها به سطح ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قدم بگذارد. در صورتی که مرز ۱۲ میلیون از دست برود، سکه توان افت تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را خواهد داشت.

 

به گفته فعالان، عامل اساسی حرکت سکه در روز جاری نوسانات قیمت دلار است. دیشب در معاملات پشت خطی،‌ بیشتر معامله گران در بازی های پشت خطی تمایل به فروش دلار داشتند. همین مساله می تواند انتظارات معامله گران بازار فلز گران بهای داخلی در ابتدای روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد. قیمت سکه بدون حمایت دلار دشوار است که کانال ۱۲ میلیون تومانی را بتواند حفظ کند و به نظر می رسد نزول دلار به کانال ۱۲ میلیونی سکه امامی حمله کرده است.

فشار دلار به سکه برای تغییر کانال / شبیخون ارزی به بازار سکه8

به گفته فعالان،‌ دیشب شایعاتی در بازار بود که قرار است از دو هفته آینده مذاکرات هسته ای از سر گرفته شود. این خبر موجب شد که میزان فروش های ارزی به یکباره زیاد شود. در واقع پس از ساعت ۹ شب به یک باره ریزشی در بازار ارز شکل گرفت که قیمت دلار را از محدوده ۲۷هزار و ۶۰۰ تومان به محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان برد.

این ریزش در زمانی اتفاق افتاد که معاملات پشت خطی سکه متوقف شده بود. در واقع اثر افت انتهای شب دلار ممکن است در ابتدای روز جاری به بازار سکه منتقل شود. البته سکه بازان امیدوارند که با برگشت اونس طلا به بالای هزار و ۸۰۰ دلار بتوانند اثر کاهش دلار را جبران کنند.

فشار دلار به سکه برای تغییر کانال / شبیخون ارزی به بازار سکه7

فشار دلار به سکه برای تغییر کانال / شبیخون ارزی به بازار سکه1