پیش بینی روند بازار سکه در 23 شهریور

بازار سکه از سکه نمی افتد/ برگشت قیمت سکه

10:42 - 1400/06/23
قیمت سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حمایت بسیار محکمی دارد و می تواند در آن محدوده با افزایش خریدها مواجه شود.

 

بازار سکه از سکه نمی افتد/ برگشت قیمت سکه16

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، معامله گران سکه از بعدازظهر دیروز میزان خریدهای خود را بالا بردند و به سرعت توانستند که این فلز گران بها را در معاملات پشت خطی به کانال ۱۲ میلیون تومانی بازگردانند.

این برگشت در حالی اتفاق افتاد که دیروز فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی افت کرده بود. چنانکه در گزارش پیشین«اقتصاد نیوز» اشاره شده بود، فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حمایت بسیار محکمی دارد و می تواند در آن محدوده با افزایش خریدها مواجه شود. اتفاقی که از اواخر روز گذشته رخ داد.

بازار سکه از سکه نمی افتد/ برگشت قیمت سکه5

در صورتی که دلار در روز جاری دچار افت معناداری نشود، فلز گران بهای داخلی خود را بالای مرز ۱۲ میلیونی حفظ خواهد کرد. ولی در صورت افت معنادار دلار، هم چنان برای سکه بازان محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اهمیت تعیین کننده خواهد داشت.

سیگنال ارزش ذاتی به سکه  

دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی فلزگران بهای داخلی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین رفته بود. این موضوع احتمال افت سکه را بیشتر میکرد. با این حال، دیشب هم ارزش دلار در معاملات پشت خطی تقویت شد و هم ارزش اونس طلا در بازارهای جهانی کمی بالا آمد. این موضوع موجب شد که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی تا نزدیک ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رشد کند. همین موضوع نیز باعث شد که سکه در معاملات پشت خطی با تقاضای بیشتری رو به رو شود. با این حال، دشوار است که سکه امروز بتواند خود را به بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برساند. سناریوی محتمل نوسان در محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ تا ۱۲میلیون و۱۰۰ هزار تومان است.

 

بازار سکه از سکه نمی افتد/ برگشت قیمت سکه2

بازار سکه از سکه نمی افتد/ برگشت قیمت سکه12

همچنین بخوانید