پیش بینی بازار ارز در روز سه شنبه 23 شهریور 1400

سطح حساس برای بازار ارز/ دامنه پیش روی قیمت دلار

10:40 - 1400/06/23
دیشب در معاملات پشت خطی تمایل به خرید دلار در بازار ارز بیشتر بود و به همین دلیل، قیمت دلار توانست خود را تا محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان بالا بکشد.

 

سطح حساس برای بازار ارز/ دامنه پیش روی قیمت دلار6

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، امروز برای بازیگران دلار، سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی اهمیت زیادی دارد. تحلیل گران فنی باور دارند، اگر دلار بالای سطح یاد شده تثبیت شود، می تواند بار دیگر به مدار افزایشی بازگردد و به سوی مرز ۲۸ هزار تومانی حرکت کند. با این حال، در صورتی که دلار نتواند بالای این سطح باقی بماند، بار دیگر در مسیر نزول قرار خواهد گرفت و حتی ممکن است این بار به زیر محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان برود.

دامنه احتمالی آتی دلار

روز دوشنبه قیمت دلار در مقاطعی تا محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومانی عقب نشینی کرد ولی به تدریج، خریداران وارد بازار شدند و توانستند دلار را به کانال بالاتر بازگردانند. دیشب در معاملات پشت خطی نیز تمایل به خرید در بازار بیشتر بود و به همین دلیل، اسکناس آمریکایی توانست خود را تا محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان بالا بکشد. برخی فعالان اعتقاد داشتند که پس از اینکه بازار از روز شنبه در مسیر نزولی قرار گرفت، نیاز به یک اصلاح قیمت داشت. از نگاه آن ها بازار با خطر صدور یک قطعنامه در شورای حکام در مسیر صعودی قرار گرفت ولی پس از اینکه خطر یاد شده تا حدی از سر بازار برداشته شد، به سوی همان محدوده ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومانی قدم برداشت که اواسط هفته گذشته در آن قرار داشت.

سطح حساس برای بازار ارز/ دامنه پیش روی قیمت دلار10

در واقع، بازار ارز در بیشتر اوقات شهریورماه در محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تا ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت و با کاهش هیجانات مربوط به اخبار، ممکن است بار دیگر به نوسانات در همین محدوده ادامه دهد. امروز ممکن است که درهم امارات نیز به بالای محدوده ۷ هزار و ۵۰۰ تومان بازگردد. در صورتی که این اتفاق رخ دهد،‌ تثبیت دلار بالای ۲۷ هزار تومان قطعی خواهد بود.