نوسان شاخص بورس در محدوده 1.5 میلیونی؛

پیش بینی بورس امروز؛ گرفتار شدن بورس در کانال 50 هزار واحدی

10:50 - 1400/06/13
شاخص بورس در یک کانال 50 هزار واحدی قرار گرفته است که کف حمایت آن رقم یک میلیون و 500 هزار واحد است و سطح یک میلیون و 550 هزار واحد سقف مقاومت است.

به گزارش دنیای بورس و به نقل از اقتصادنیوز، برای پیش بینی بورس امروز – ‌شنبه سیزدهم شهریور- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از سه روز صعود کرد و 24 هزار و 521 واحد بالا آمد.

همچین شاخص هم‌وزن 8 هزار و 478 واحد و شاخص کل فرابورس 448 واحد رشد کردند.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 409 نماد رشد قیمت و 75 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 83 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 15 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های سیمان سفید نی ریز (سنیر)، پارس الکتریک (لپارس) و شرکت بین المللی توسعه ساختمان (ثاخت)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و سرمایه گذاری هامون صبا (وهامون) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس بانک کارآفرین (وکار)، شرکت الکتریک خودرو شرق (خشرق) و داروسازی اکسیر (دلر) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه هزار و 165 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس امروز؛ گرفتار شدن بورس در کانال 50 هزار واحدی9

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات چهارشنبه 5 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 175 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 76 درصد رشد کرد و در رقم هزار و 207 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 83 درصد کاهش یافت و 42 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت نفت سپاهان (شسپا) با صف‌ خرید 213 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شسپا، نمادهای سپید (شرکت سپید ماکیان) و برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین صف خرید را داشتند.  

 بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش نیز به کمرجان (شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 34 میلیارد تومانی داشت.پس از کمرجان، دبالک (شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک) و وسقم (شرکت سرمایه گذاری استان قم) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس امروز؛ گرفتار شدن بورس در کانال 50 هزار واحدی3

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز کاری هفته شاهد احیای روند صعودی بورس بودیم. پس از 3 روز شاخص صعود کرد و کانال 1.5 میلیونی را پس گرفت. 83 درصد نمادهای بازار سبزپوش شدند و شاخص هم وزن بیش از 8 هزار واحد رشد کرد.

علاوه بر این در آخرین روز کاری هفته پس از 3 روز پول حقیقی وارد بازار شد. ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس 855 میلیارد تومان بود که بیشترین رقم در 7 ماه اخیر است.

پس از آنکه روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه بسته شد بورس در پایان معاملات روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مازاد تقاضا داشت. ارزش مازاد تقاضای روز چهارشنبه به هزار و 165 میلیارد تومان رسید.

بنابراین روندهای درونی بازار نشان از بهبود تقاضا وجمع شدن صف‌های فروش دارد. افزایش تقضای حقیقی و ورود نقدینگی حقیقی 2 نشانه مثبت اصلی بازار سهام در روز چهارشنبه هستند. روند نزولی قیمت دلار نیز تداوم نداشت و دامنه نوسان آن کاهش محسوسی داشته است. در دو روز پایانی هفته قیمت دلار در کانال 27 هزار تومانی ماندگار بود و به نظر نمی‌رسد سیگنال مشخصی برای بورسی‌ها داشته باشد.

تحلیل گران تکنیکی سطح یک میلیون و 550 هزار واحد را سقف مقاومت شاخص می‌دانند. هر چند که شاخص 3 روز متوالی را بالاتر از این سطح به سر برد اما پس از آن به شدت نزول کرد. به نظر می‌رسد حالا که شاخص در فاصله 30 هزار واحدی این رقم قرار دارد بتواند به روند رو به رشدی که از روز چهارشنبه آغاز شده ادامه دهد و دست کم تا نزدیکی آن صعود کند. در واقع شاخص در یک کانال 50 هزار واحدی قرار گرفته که کف حمایت آن رقم یک میلیون و 500 هزار واحد است و سطح یک میلیون و 550 هزار واحد سقف مقاومت است.  

 

پیش بینی بورس امروز؛ گرفتار شدن بورس در کانال 50 هزار واحدی15