آمادگی خارجی‌ها برای توسعه طلای زرشوران

15:57 - 1400/01/25
مدیرعامل ایمیدرو با بیان اینکه شرکت‌های خارجی در حوزه‌های تیتانیوم و روی وارد عمل شده‌اند، گفت: در معادن طلای زرشوران برای افزایش تولید از 2 تن به 5 تن شرکت‌های معتبر بین‌المللی آمده‌اند.

فارس: مهدی کرباسیان مدیرعامل ایمیدرو در گفت‌وگویی در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه معدن و صنایع معدنی در پسابرجام، گفت: در 3 حوزه معدن و صنایع معدنی استقبال خوبی از سوی خارجی‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه اولین حوزه که مهم‌ترین حوزه هم به شمار می‌آید حوزه فناوری است، گفت: ما یک عقب ماندگی تاریخی در حوزه معدنی داریم که به خصوص به فناوری و تکنولوژی مربوط می‌شود و خوشبختانه شرکت‌های معتبر بین‌المللی شروع به مشارکت با ایران در این زمینه کرده‌اند.

شرکت‌های خارجی برای افزایش تولید طلای زرشوران آماده‌اند

وی با بیان اینکه مهمترین نکته‌ در این رابطه تأمین مالی پروژه‌ها است، گفت: در پروژه‌های بزرگ که خوشبختانه اخیراً شروع کرده‌اند در بندر پارسیان یا طلای زرشوران و امثال آنها شرکت‌های معتبر بین‌المللی آمده‌اند چنانکه در حوزه پارسیان 10 شرکت معتبر بین‌المللی اسناد فاینانس و EPCF و در زرشوران هم اسناد BOT خریده‌اند.

وی گفت: در معادن طلای زرشوران برای افزایش تولید از 2 تن به 5 تن از شرکت‌های معتبر بین‌المللی آمده‌اند.

کرباسیان ادامه داد: در هفته آینده یکی از بزرگترین بانک‌های آلمانی به نام DHF بعد از گذشت 12 سال که رابطه‌اش را با ایران قطع کرده بود به ایران می‌آیند و آنها اظهار علاقه کرده‌اند که روز یکشنبه با آنها ملاقات داشته باشیم.

به 30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی نیاز داریم

معاون وزیر صنعت در پاسخ به پرسشی درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه معدن، گفت: ما پیش‌بینی کرده‌ایم که تا پایان برنامه ششم باید 30 میلیارد دلار در حوزه معدن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری صورت پذیرد و انتظار می‌رود که حجم زیادی از این میزان سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران خارجی تأمین شود.