ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد

15:53 - 1400/01/25
با پیروزی ترامپ در ایالت ویسکانسین، آرای الکترال وی از 270 رای لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری فراتر رفت و وی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد.
ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد

به روز رسانی 11:02- با پیروزی ترامپ در ایالت ویسکانسین، آرای الکترال وی از 270 رای لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری فراتر رفت و وی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد

به روز رسانی 10:30- با اعلام نتیجه نهایی انتخابات در ایالت پنوسیلوانیا و پیروزی ترامپ در این ایالت، مجموع آرای الکترال وی به 265رای رسید و هم اکنون نامزد جمهوری خواهان در یک قدمی پیروزی قرار گرفته است.

نتایج انتخابات ایالات متحده تا این لحظه برای بسیاری غیر منتظره بوده است. در حالی که تا روز گذشته بیشتر نظر سنجی‌ها از پیشتازی هیلاری کلینتون حکایت داشت، با انتظار تدریجی نتایج انتخابات شاهد برتری محسوس دونالد ترامپ تا این لحظه هستیم.

نامزد جمهوری خواهان پیروزی‌های غیر منتظره‌ای را در برخی ایالت‌های کلیدی مانند فلوریدا، اوهایو و کارولینای شمالی بدست آورده و همین امر نیز شانس وی را برای پیروزی نهایی در انتخابات بسیار بالا برده است.

تا این لحظه از اعلام نتایج ترامپ توانسته با 244 رای الکترال در مقابل 209 رای الکترال نامزد دموکرات ها، در یک قدمی ورود به کاخ سفید قرار بگیرد.

با این وجود کلینتون نیز کماکان شانس پیروزی خود را از دست نداده اما کار سختی را پیش رو دارد. وی در این راه باید به طور قطع در ایالت‌هایی مانند میشیگان، نوادا و پنسیلوانیا برنده شود.

گفتنی است تا این لحظه ترامپ در آرای مردم بیش از یک میلیون رای از کلینتون جلوتر بوده است.

جدیدترین تحولات انتخابات ایالات متحده  :