اف بی آی کلینتون را تبرئه کرد

15:52 - 1400/01/25
مدیر اداره تحقیقات فدرال پلیس آمریکا موسوم به اف بی آی به قانونگذاران اعلام کرد که پس از بررسی ایمیل‌های جدید هیلاری کلینتون، این آژانس نظرات خود را درباره کاندیدای دموکرات‌ها مبنی بر اینکه نباید در مظان اتهام قرار بگیرد، تغییر نمی‌دهد.
اف بی آی کلینتون را تبرئه کرد

ایسنا: مدیر اف بی‌ای در نامه‌ای جدید به رئیس کمیته تحقیقات کنگره آمریکا نوشت: براساس بررسی‌های جدید ما، اف بی‌ای نتایج تحقیقات خود را درباره هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده تغییر نمی‌دهد و نظر ما همانی است که در ژوئیه ۲۰۱۶ اعلام کردیم.

کومی ماه گذشته میلادی و در جریان ارسال نامه‌ای به کنگره اعلام کرد: اف بی‌ای ایمیل‌هایی را در تحقیقات جداگانه‌ای کشف کرده که مرتبط با رسوایی "انتشار غیرمسولانه اطلاعات محرمانه" از سوی کلینتون است؛ اقدامی که باعث تنش در رقابت‌های انتخاباتی شد.

نامه جدید مدیر اف بی‌ای به کمیته تحقیقات کنگره آمریکا می‌تواند به کلینتون کمک کند تا در روزهای پایانی کمپین انتخاباتی‌اش بار دیگر قوت بگیرد و از دونالد ترامپ، کاندیدای رقیب جمهوری خواه جلو بیفتد.

ترامپ با اشاره به اقدامات اف بی‌ای و رسیدگی این اداره به پرونده رسوایی کلینتون در کمپین انتخاباتی‌اش در میشیگان گفت: شما نمی‌توانید در هشت روز ۶۵۰ هزار ایمیل جدید را بررسی کنید. هیلاری کلینتون گناهکار است، او آن را می‌داند، اف بی‌ای این مساله را می‌داند و مردم نیز از این مساله آگاه هستند، حالا این برعهده مردم آمریکاست که در روز انتخابات که هشتم نوامبر است آراء خود را به صورت عادلانه در صندوق‌ها بیاندازند.

دایان فان اشتاین، یکی از اعضای ارشد دموکرات در کمیته تحقیقات سنای آمریکا نوع رسیدگی اف بی‌ای به این پرونده را مورد انتقاد قرار داد و گفت: نامه جدید جیمز کومی، بیش از نامه قبلی دردسر آفرین است. هیچ شکی در آن وجود ندارد که در ماهیت تحقیقات آژانس رویکرد اشتباهی صورت گرفته است. وزارت دادگستری آمریکا باید بر این روند نظارت داشته باشد تا از اقدامات اشتباه که می‌تواند بر انتخابات آتی آمریکا اثر بگذارد جلوگیری به عمل آورد.

ای‌میل‌های تازه زمانی کشف شدند که اف‌بی‌آی مشغول تحقیق درباره آنتونی وینر، شوهر سابق هما عابدین، دستیار ارشد خانم کلینتون، بود که متهم است عکس‌هایی با محتوای جنسی برای دختری زیر سن قانونی فرستاده است.

با وجود این، در چند روز گذشته جمهوری‌خواهان با استناد به تحقیقات دوباره اف. بی. آی. از پرونده کلینتون، بارها بر "بی‌کفایتی" نامزد دموکرات‌ها برای ورود به کاخ سفید مانور داده بودند.

اکنون با اعلام دوباره اف. بی. آی. مبنی بر مجرمانه نبودن عملکرد کلینتون، ممکن است این خبر آن هم تنها دو شب مانده به آغاز زمان رای‌گیری، به یاری خانم کلینتون بیاید.

به گزارش بی. بی. سی همزمان پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به خبر امروز واکنش نشان داده است. رایان اکنون برجسته‌ترین چهره حزب جمهوری خواه به شمار می‌رود.

پل رایان که حمایت او از دونالد ترامپ هم بدون حاشیه نبوده، امروز در بیانیه خود نوشت: "جدا از آنچه امروز مشخص شده، نکته اصلی غیرقابل انکار این پرونده در آن است که نشان می‌دهد چه طور خانم کلینتون در ارتباط با اسناد محرمانه، بی‌مبالاتی کرده و چه طور بی‌دقتی او امنیت ملی ما را به خطر انداخته است. او خیلی راحت می‌پندارد که فراتر از قانون است و همیشه همان طور که خودش صلاح می‌داند رفتار می‌کند. این الگوی رفتاری کلینتون‌ها است و مردم آمریکا نباید اجازه دهند برای چهار سال دیگر دوباره با رسوایی‌ها و دردسرهای کلینتون‌ها روبرو شویم. خوشبختانه، مردم آمریکا فرصت دارند که جلوی دسترسی دوباره خانم کلینتون به اسناد محرمانه را بگیرند.... "