عوامل تاثیرگذار بر بازار طلا در هفته پیش رو

15:47 - 1400/01/25

کیتکو: بازار طلا در پایان این هفته برای دومین هفته متوالی توانست رشد قیمت را تجربه کند و بسیاری از فعالان بازار فلزات قیمتی نیز ادامه این روند در هفته پیش رو را دور از ذهن نمی‌دانند.

در روزهای آتی مسلما مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازار فلزات قیمتی، تحولات مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایالات متحده خواهد بود. در پایان این هفته پس از اعلام اف بی‌آی مبنی بر احتمال بازگشایی پرونده ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات، نگرانی به اردوی این حزب پا گذاشت و بار دیگر معادلات انتخاباتی به هم خورد. همین امر نیز شاخص دلار را تخت فشار قرار داد. طلا نیز به عنوان دارایی امن بیش از پیش مد نظر سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

در هفته پیش رو قرار است نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در هفته پیش رو برگزار شود و تازه‌ترین موضع‌گیری‌ها پیرامون سیاست‌های پولی ایالات متحده از سوی این کمیته در رو چهارشنبه اعلام گردد که مسلما این امر بر بازارفلزات قیمتی تاثیرگذار خواهد بود. انتشار آمار اشتغال بخش های غیر کشاورزی ایالات متحده نیز از دیگر رویدادهای اقتصادی مهم آتی به حساب می آید.

با این وجود  به نظر می‌آید که بازار فلزات قیمتی و به خصوص طلا عمده تمرکز خود را بر فعل و انفعالات سیاسی قرار داده و  تحولات انتخاباتی بر نشست کمیته بازار آزاد و دیگر گزارشات اقتصادی سایه افکنده و تاثیرگذاری آن ها را محدود سازد.