روند مبهم قیمت متانول در این هفته

13:46 - 1400/01/25
با وجود افت قیمت متانول در بازار داخلی چین، این محصول توانست در بازار وارداتی این کشور روندی رو به رشد را به خود ببیند قیمت در هند نیز افزایش یافت اما در جنوب شرق آسیا و کره جنوبی شاهد افت هفتگی قیمت این محصول بودیم.
روند مبهم قیمت متانول در این هفته

پلاتس: قیمت متانول در بازار داخلی چین در طول این هفته با افت به میزان 40 یوان به 2350 یوان رسید که این رقم معادل 268 دلار در بازار وارداتی حساب می‌آید. این روند اما نتوانست از رشد قیمت در بازار وارداتی جلوگیری کند و بهبود نسبی تقاضا در اواخر هفته منجر به رشد محدود قیمت در قراردادهای سی اف آر این کشور شد. در جنوب شرق آسیا با اعلام خبری مبنی بر ارائه پیشنهاد قیمت فروش 275 دلاری برای یک محموله غیر ایرانی از سوی فروشنده‌ای در خاورمیانه باعث تزلزل قیمت‌ها شد. در بازار هند با بهبود نسبی تقاضا قیمت‌ها سیری صعودی را در هفته در پیش گرفتند.

از اخبار مهم این هفته میتوان به برنامه تعطیلی 38 روزه سایت شماره یک متانول شرکت پتروناس به منظور فرآیند تعمیر و نگهداری از اوایل ماه اکتبر اشاره کرد. همچنین در روز جمعه شرکت متانکس قیمت فروش درقرارداهای ماه ژوئن خود به آسیا را در سطح 320 دلار اعلام کرد که این رقم 40 دلار پایین‌تر از قیمت ماه می ‌است.

بر این اساس قیمت هر تن متانول تحت قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 2 دلاری در طول هفته به 265 دلار رسید. این محصول در قرارداد سی اف آر جنوب شرق آسیا 3 دلار ارزان شد و قیمت 275 دلار را تجربه کرد. در قرارداداهای سی‌اف‌آر کره جنوبی قیمت نسبت به هفته گذشته 5 دلار پایین آمد و به 274 دلار رسید. در بازار هند شاهد افزایش 5 دلاری قیمت متانول بودیم. این محصول در سطح 237 دلار معامله شده است.