افت فلزات پایه در پی تقویت دلار

13:46 - 1400/01/25
قیمت فلزات پایه در معاملات روز چهارشنبه سیری نزولی را در پیش گرفته که عمده علت این امر را نیز می توان به رشد ارزش دلار در برابر ارزهای مطرح جهان جستجو کرد. کاهش رتبه اعتباری چین نیز در این میان تاثیر منفی بر معاملات گذاشته است.
افت فلزات پایه در پی تقویت دلار

با افزایش0/3  بازده اوراق خزانه آمریکا از شب گذشته، دلار توانست پس از عملکرد ناامیدکننده روزهای اخیر روندی رو به رشد را در برابر ارزهای مطرح جهان طی کند و همین امر نیز شاخص دلار را به سطوح بالاتر از 97 واحد باز گرداند. این روند معاملات فلزات پایه را متاثر کرد و افت قیمت این محصولات را در لندن و شانگهای موجب شد.

 در این میان انتشار خبر کاهش رتبه اعتباری چین از سوی موسسه مشهور رتبه بتدی مودی به افت ارزش یوان در برابر دلار منجر شد و همین امر نیز تقاضا برای فلزات را از سوی مشتریان چینی پایین آورد و به افت قیمت ها دامن زد. البته پس از افت ملموس قیمت ها در جلسه معاملاتی صبح بازار شانگهای، برخی از محصولات در ظهر امروز توانستند پا به محوده مثبت بگذارند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 1/3 درصدی مختصر در سطح 5646 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/6 درصدی در سطح 1936 دلار معامله می‌شود. سرب با افتی 0/3 درصدی در سطح 2090 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با کاهشی 1/1 درصدی به 2633 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان مختصری گران شده و مس کاهش قیمتی 0/3 درصدی را تجربه کرده است. سرب به میزان 0/5 درصد رشد کرده و در این میان روی تغییر قیمت ملموسی را به ثبت نرسانده است.