با وجود تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی چین

فلزات پایه ارزان شدند

13:41 - 1400/01/25
معاملات فلزات پایه در روز سه‌شنبه در محدوده منفی قیمتی پیگیری می‌شود و فعالان بازار خبر تزریق نقدینگی از سوی بانک مرکزی چین به سیستم بانکی این کشور را تقریبا نادیده گرفته‌اند و به نظر می‌رسد که اثر گزارش‌های اقتصادی ناامیدکننده چین و ایالات متحده بر بازار نمایان شده است.
فلزات پایه ارزان شدند

اثرگذاری گزارش‌های ناامیدکننده روزهای گذشته از اقتصاد چین و ایالات متحده به نظر می‌رسد که سرانجام در روز جاری به بازارهای منتقل شده است. پایین بودن نرخ رشد تولیدات صنعتی و سرمایه‌گذاری در درارایی‌های ثابت چین در ماه آوریل در کنار و عملکرد ضعیف شاخص بهای تولیدکننده ایالات متحده و منفی شدن شاخص تولیدی ایالت نیویورک در ماه می عواملی هستند که چشم انداز تقاضا برای فلزات را با تردیدهای جدی مواجه کرده‌اند. این تاثیر به حدی بوده که فعالان بازار انتشار خبر تزریق نقدینگی 24/6 میلیارد دلاری از سوی بانک مرکزی چین به سیستم بانکی این کشور از سوی فعالان بازار را تقریبا نادیده گرفته‌اند. میزان نقدینگی تزیرق شده در چهارماه اخیر بی‌سابقه است. ناتظار می رفت با انتشار این خبر کمی از نگرانی های موجود در زمینه محدود شدن میزان نقدینگی در بازارهای چین کاسته و همین امر نیز به تحریک بازارهای کالایی منجر شود. 

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با افتی 0/5 درصدی در سطح 5573 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/2 درصدی در سطح 1901 دلار معامله می‌شود. سرب با کاهشی 1/1 درصدی در سطح 2106 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افتی 1/3 درصدی در سطح 2537 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم به میزان کمی ارزان شده و مس کاهش قیمتی 0/24 درصدی را تجربه کرده است. روی در این میان به میزان 1/4 افت کرده و سرب کاهش قیمتی به میزان 1/6 درصد را به ثبت رسانده است.