روز پر خبر در بازار محصولات فولادی

13:41 - 1400/01/25
محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای در روز دوشنبه معاملت مبهمی را پشت سر گذاشتند و با وجود افت قیمت در جلسه معاملاتی صبح، در ظهر امروز اوضاع معاملات این محصولات کمی بهتر شد.

شب گذشته خبر رسید که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت چین در ماه گذشته رشدی 8/9 درصدی را تجربه کرده و نرخ رشد تولیدات صنعتی این کشور نیز نسبت به ماه پیش از آن آرام‌تر شده و به 6/5 درصد رسیده است. هر دو رقم ذکر شده پایین‌تر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است.

در عین حال اداره آمار ملی چین در گزارشی اعلام کرد میزان تولید فولاد این کشور در ماه آوریل با رشدی 4/9 درصدی به 72/78 میلیون تن رسیده که این رقم رکوردی تازه در تولید ماهانه فولاد این کشور به حساب می‌آید.

انتشار این اخبار فشار ملموسی را بر قیمت محصولات فولادی در جلسه صبح امروز بازار آتی شانگهای وارد کرد اما اعلام خبر عزم دولت چین برای برای افزایش 124 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در پروژه یک کمربند-یک جاده از سوی رئیس جمهور این کشور در نشست جاده ابریشم که در پکن در حال برگزاری است، چشم انداز تقاضا برای محصولات فولادی را بهبود بخشید و جو منفی ابتدای روز را تا حد زیادی خنثی کرد. البته اعلام رشد 9/3 درصدی سرمایه گذاری در مستغلات چین در چهارماه ابتدایی سال جاری نیز در این روند تاثیرگذار نبود.

در معاملات ظهر امروز بازار آتی شانگهای هر تن نورد گرم فولادی برای تحویل در ماه اکتبر با رشدی 4 دلاری به 423 دلار رسید. میلگرد در سررسید مشابه کمتر از یک دلار ارزان شد و قیمت 434 دلار را تجربه کرد.

.