رونق فلزات پایه به لطف جاده ابریشم

13:41 - 1400/01/25
با وجود انتشار آمارهای نه چندان مطلوب از اقتصاد چین در شب گذشته، قیمت فلزات پایه در روز دوشنبه تحت تاثیر انتشار اخباری مبنی بر افزایش تامین مالی دولت چین در پروژه "یک کمربند-یک جاده" یا آنچه به اصطلاح پروژه کمربند اقتصادی جاده ابریشم نامیده می شود در مسیر صعود قرار گرفت.
رونق فلزات پایه به لطف جاده ابریشم

شب گذشته گزارش های اقتصادی ناامیدکننده‌ای از اقتصاد چین به بازارها رسید. بر طبق این گزارش‌ها میزان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت چین در ماه گذشته رشدی 8/9 درصدی را تجربه کرده که این رقم پایین‌تر از نرخ رشد ماه مارس است. در عین حال نرخ رشد تولیدات صنعتی این کشور نیز نسبت به ماه پیش از آن آرام‌تر شد و به 6/5 درصد رسید.

با این وجود انتشار اخباری مبنی بر عزم دولت چین برای افزایش تامین مالی در زمینه محرک های پروژه کمربند اقتصادی جاده ابریشم چشم انداز تقاضا برای فلزات را کمی بهبود داد و با خنثی کردن اثر گزارش های اقتصادی مذکور، جو معاملات فلزات را مثبت کرد. امروز رئیس جمهور چین در نشست جاده ابریشم در پکن  از عزم دولت این کشور برای افزایش 124 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری در این پروژه خبر داد.  

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/4 درصدی در سطح 5593 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی یک درصدی در سطح 1900 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/7 درصدی در سطح 2140 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 1/1 درصدی به 2579 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم 1/2 درصد گران شده و مس افزایش قیمتی 0/6 درصدی را تجربه کرده است. روی در این میان به میزان اندکی افت کرده کرده و سرب کاهش قیمتی به میزان یک درصد را به ثبت رسانده است.