سقوط شدید قیمت بوتادین

13:40 - 1400/01/25
در پی سقوط قیمت بوتادین  در بازار داخلی چین به تبع نگرانی های موجود در زمینه مازاد عرضه ، قیمت این محصول در بازارهای صادراتی با افتی 175 تا 200 دلاری مواجه شد.

پلاتس: قیمت بوتادین در بازار داخلی چین در طول هفته افتی 9 درصد را تجربه کرد. شرکت سینوپک در در روز سه شنبه این هفته پیشنهاد قیمت بوتادین را برای عرضه در بازار داخلی این کشور به میزان 9/1 کاهش داد. نگرانی ها در زمینه بروز مازاد عرضه از اصلی ترین دلایل افت قیمت به حساب می آید. پس از سقوط ملموس قیمت در بازار داخلی چین، فروشندگان محموله های صادراتی نیز ناگزیر به پایین آوردن ملموس قیمت های پشنهادی خود در این هفته شدند. باید این موضوع رانیز مد نظر قرار داد که با سقوط قیمت بوتادین، افت شدید قیمت کائوچوی مصنوعی (SBR) دور از ذهن نیست.

در هفته‌ای که گذشت بوتادین در سطح 1100 دلار تحت قرارداد سی اف آر شرق دور آسیا معامله شد که این رقم نشان دهنده سقوط 175 دلاری قیمت این محصول است. قیمت در قراردادهای فوب کره جنوبی نیز با کاهشی به همین میزان در سطح 1050 دلار قرار گرفت. در این میان افت قیمت در جنوب شرق آسیا شدید تر بود. هر تن بوتادین در قراردادهای سی اف آر این منطقه در طول هفته 200 دلار ارزان شد و در سطح 1050 دلار قرار گرفت.