هیات آلمانی در راه آهن ایران

13:39 - 1400/01/25
 هیاتی از بنیاد اقتصاد ایالت زاکسن و انجمن تخصصی راه آهن این ایالت آلمان روزهای 16 تا 21 ماه مه (26 تا 31 اردیبهشت) برای بررسی زمینه های تقویت همکاری از جمله در زمینه توسعه خطوط ریلی ایران به تهران سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «د پ آ» آلمان ، قرار است در این مذاکرات برنامه توسعه و نوسازی بیش از 10 هزار کیلومتر خطوط راه آهن ایران بررسی شود. بر اساس این گزارش ، پس از لغو تحریم‌های ضد ایرانی، بسیاری از شرکت‌های آلمانی به ویژه از ایالت زاکسن برای همکاری و سرمایه‌گذاری در ایران روانه کشورمان شده اند. پتر نوتنانگل؛ مدیرعامل بنیاد اقتصادی زاکسن در این باره می‌گوید: محصول‌های آلمانی در ایران از سابقه خوبی برخورداند و این سفر فرصت خوبی است برای ما بتوانیم در این مذاکرات ارتباطات جدیدی بگیریم و جای خود را در بازار ایران تثبیت کنیم.

این سومین سفر این گروه به ایران در یک سال اخیر است. اوایل سال گذشته نیز در پی سفر یک هیات بلند پایه از این ایالت به تهران، همکاری های تخصصی کشاورزی به ویژه در زمینه‌های بهره وری و تولید آب، گیاهان دارویی، تحقیقات، بذر، ماشین‌های کشاورزی و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در صنایع تبدیلی و تکمیلی آغاز شد. وزیر کشاورزی و محیط زیست ایالت زاکسن آلمان در سفری 2 روزه به تبریز پس از تهران نیز در حالی برای همکارهای اقتصادی با آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد که مسئولان دولتی توسعه روابط اقتصادی در دوران پسا تحریم را زمینه واردات دانش فنی به شمار می‌آورند.