رشد محدود قیمت فلزات پایه

13:38 - 1400/01/25
در پی رشد شاخص های قیمت مصرف کننده و تولیدکننده چین در ماه گذشته میلادی و همچنین برخی تحولات سمت عرضه، قیمت فلزات پایه در روز چهارشنبه در مسیر رشد قرار گرفت هرچند که میزان افزایش قیمت محدود تا این لحظه محدود است .
رشد محدود قیمت فلزات پایه

شب گذشته آمار مربوط به شاخص های قیمت مصرف کننده و تولیدکننده چین منتشر شد و همین امر نیز بازار را به سوی رشد قیمت ها پیش برد. شاخص قیمت مصرف کننده چین در ماه آوریل با رشدی 1/2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده که این رقم فراتر از پیش بینی ها بوده است. در این میان شاخص قیمت تولیدکننده که عامل مهم‌تری در تحرک بخشی به قیمت کالاها به حساب می آید رشدی 6/4 درصدی را تجربه است . این رقم کمی از انتظارات موجود پایین تر بوده و همین امر نیز روند افزایش قیمت ها را محدود کرده است. در عین حال  روز گذشته شاهد کاهش سطح ذخایر برخی از فلزات از جمله مس در بازار فلزات لندن بودیم که همین امر نیز در حمایت از قیمت ها موثر بوده است. احتمال اعتصاب در معادن گراسبرگ اندونزی و معدن Cerro Verde پرو نیز در رشد قیمت مس تاثیرگذار بوده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی 0/14 درصدی در سطح 5521 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با افزایشی 0/11 درصدی در سطح 1875 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 0/6 درصدی در سطح 2182 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 0/2 درصدی به 2619 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم 0/4 درصد گران شده و مس افزایش قیمتی 0/5 درصدی را تجربه کرده است. سرب نیز به میزان یک درصد رشد کرده و در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 1/2 درصد را به ثبت رسانده است.