بازگشت فلزات پایه به مدار صعود

13:38 - 1400/01/25
پس از افت ابتدای روز قیمت فلزات پایه ، رفته رفته بسیاری از این محصولات در ادامه معاملات به مدار صعود بازگشتند  و در این میان روی بیش از سایر محصولات از روند کنونی منتفع شده است. رسیدن قیمت برخی از محصولات به سطوح حمایتی یکی از دلایل بهبود روند معاملات به حساب می آید.
بازگشت فلزات پایه به مدار صعود

رشد ارزش دلار در شب گذشته به خصوص در برابر یورو  و تثبیت شاخص دلار در سطوح بالاتر از 99 واحد عاملی بود تا در معاملات امروز نیز فلزات پایه را تحت فشار قرار داده و قیمت ها را در مسیر نزولی قرار دهد. ادامه نگرانی ها از وضعیت اقتصاد چین پس از انتشار گزارش شاخص مدیران خرید تولیدی و میزان صادرات و واردات این کشور  نیز فلزات را متاثر ساخته است.امروز نیز انتشارخبر افت تولیدات صنعتی آلمان در ماه گذشته میلادی کمی بر این وضعیت دامن زد. در مقابل پس از افت ملموس قیمت فلزات در چند جلسه اخیر و رسیدن قیمت برخی از محصولات به سطوح حمایتی، سطح خرید از سوی سرمایه گذاران کمی بالا رفته و منجر به رشد قیمت شده است.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات لندن با رشدی مختصر در سطح 5502 دلار قرار گرفته است. آلومینیوم با کاهشی 0/3 درصدی در سطح 1876 دلار معامله می‌شود. سرب با رشدی 1/0 درصدی در سطح 2168 دلار قرار گرفته و قیمت روی در این میان با افزایشی 1/3 درصدی به 2606 دلار گزارش می‌شود.

همچنین تا این لحظه از جلسه معاملاتی ظهر امروز بازار آتی شانگهای آلومینیوم 0/6 درصد ارزان شده و مس کاهش قیمتی 0/7 درصدی را تجربه کرده است. سرب نیز به میزان جزئی افت کرده و در این میان روی افزایش قیمتی به میزان 1/5 درصد را به ثبت رسانده است.