تشدید فضای نوسانی در «خودرویی‌ها»

13:36 - 1400/01/25
نمادهای این گروه با شروع معاملات، در ادامه روند نزولی روز گذشته قرار داشتند. اما با گذشت نیم ساعت از شروع معاملات، ورود نقدینگی به این گروه، محرک افزایش قیمت‌ها شد تا سبزپوشی نمادهای این گروه را مشاهده کنیم. اما با رسیدن به میانه‌‌های بازار، برگشت برخی نمادها را مشاهده می‌کنیم.
تشدید فضای نوسانی در «خودرویی‌ها»

افت قیمت نمادهای این گروه در معاملات روز گذشته، کاهش نزدیک به 2 درصدی شاخص خودرویی‌ها را به دنبال داشت. در معاملات امروز و با آغاز آن، ادامه کاهش قیمت‌ها را مشاهده کردیم. این مهم به افت 0.7 درصدی شاخص منجر شد. اما با گذشت کمتر از نیم ساعت از آغاز معاملات، ورود نقدینگی به نمادهای این گروه رشد قیمت‌ها را به همراه داشت. در حالی که افت قیمت‌های اخیر در خودرویی‌ها، برخی نمادها را به محدوده‌های حمایتی سوق داده بود، با ورود نقدینگی مذکور، افزایش تقاضا و رشد قیمت‌ها را رصد می‌کنیم. رشد یک درصدی شاخص این گروه، گویای این تغییرات است. اما با رسیدن به میانه معاملات، بازگشت قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم؛ موضوعی که فضای نوسانی در این گروه را نشان می‌دهد. ضعف عوامل بنیادی در خودرویی‌ها، کماکان یکی از دلایل این تحرکات است.

به عنوان نمونه، آغاز افزایش قیمت‌ها را می‌توان در «خاور» مشاهده کرد. افزایش تقاضا در این نماد، صف خرید بیش از 3 میلیون سهمی را به همراه داشت. اما با رسیدن به میانه‌های معاملات، از دست رفتن صف خرید را مشاهده می‌کنیم. همچنین در نمادهای دیگری نیز این موضوع رویت می‌شود. رشد قیمت و بازگشت دوباره آن در «خساپا»، «خکاوه» و «خپارس» از این جمله‌اند.