پذیرش بورسی در ژوهانسبورگ و استانبول

13:34 - 1400/01/25
مدیرعامل بورس تهران از برنامه پذیرش دو شرکت ایرانی در بورس های استانبول و ژوهانسبورگ و آمادگی 15 عرضه اولیه خبر دادند .

نامه‌نگاری با استانبول

عصر مالی: حسن قالیباف اصل از برنامه شرکت بورس برای پذیرش همزمان یک شرکت در بورس تهران و استانبول خبر داد و گفت: یک شرکت از صنعت پتروشیمی در حال طی فرآیند پذیرش در دو بورس تهران و استانبول برای ورود همزمان به این دو بازار است. وی با اشاره اینکه مذاکرات و نامه نگاری‌هایی با مسولان بورس استانبول در این خصوص انجام شده، گفت: بورس استانبول نیز علاقه‌مند به ورود این شرکت است.چنین رویدادی تمرین خوبی برای شرکت ها است تا شفاف بشوند و گزارش‌ها را مطابق با استانداردهای بین المللی منتشر کنند.

تازه‌ترین وضعیت پذیرش

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت پذیرش شرکت پتروشیمی در بورس استانبول گفت: فعلا مذاکراتی بین سپرده گذاری های مرکزی دو بورس در حال انجام است تا به مجموعه ای از سوالات پاسخ داده شود. به عنوان مثال باید درباره اینکه همه سهم ترک ها را در یک کد در ایران داشته باشیم، آنها در چه مقاطعی آخرین ترکیب سهامداری را اطلاع می دهند و مجامع را چگونه می توانیم برگزار کنیم و مشابه چنین سوالاتی ، تعیین تکلیف شود.

وضعیت بازار سرمایه

قالیباف اصل در خصوص پیش بینی وضعیت بازار سرمایه در سال جاری هم گفت: گزارش های شرکت ها در پایان سال گذشته نشان داد پیش بینی صنایع فراتر از انتظارات بازار است. این موضوع خبر مثبتی بود که شرکت ها بودجه های سال 96 را بالاتر از سال گذشته تهیه کردند. اما به طور طبیعی باید منتظر عملکرد شرکت ها در گزارش های دوره ای 3 ماهه و 6 ماهه بود.