دامنه تاثیر انتخابات بر بورس

13:28 - 1400/01/25
عضو شورای‌عالی بورس با ارایه تحلیلی از اثر انتخابات بر بورس و معرفی صنایع برتر، وضعیت بازار مسکن در سال را پیش‌بینی کرد.

اثر انتخابات

سنا: حسین عبده تبریزی درباره اثر انتخابات بر بورس و صنایع پیشرو 96 تاکید می‌کند: صنایع وابسته به نفت و گاز، کماکان امکان رشد را در سال جاری نشان خواهند داد. بر همین اساس نفت و گاز از صنایع پیشرو و پر ظرفیت بازار سرمایه برای رشد در سال 96 هستند. وی وضعیت بازارها را در سال 96 تا حد زیادی مرتبط با وضعیت سیاسی و انتخابات می‌داند و می‌گوید: طبعا انتخابات در ماه‌های نخست سال 96، عدم‌تعادل‌هایی ایجاد می‌کند و این وضعیت بازار سرمایه را تا حدودی محافظه‌کار خواهد کرد.

پیش‌بینی مسکن 96

مشاور وزیر راه با ترسیم افق بازار مسکن در سال 96 نیز می‌گوید: آمار سرشماری نفوس و مسکن سال 95 نشان می‌دهد رشد جمعیت آرام گرفته و مقدار مسکن خالی هم زیاد است، بنابراین در بخش مسکن گران‌قیمت افزایش قیمت آنچنانی نخواهیم داشت. به گفته وی در تهران برای آنکه همین تعداد مسکن خالی موجود پر شود، جمعیت باید به 13 میلیون نفر برسد، در حالی که نرخ رشد تهران در سه سال اخیر هر سال تنها نیم درصد بوده است. پس در حوزه‌ مسکن و ساختمان گران‌قیمت و تجاری نباید قیمت‌های بالاتری را توقع داشته باشیم. عبده تبریزی پیش‌بینی کرد: در مسکن‌های ارزان‌قیمت و خانه‌اولی‌ها، در حد تورم نرخ رشد را تجربه خواهیم کرد و حجم معاملات خوبی شاهد خواهیم بود.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.