گام‌های مثبت سازمان در سال 96

13:24 - 1400/01/25
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران امروز در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه برنامه‌های سال جاری را عنوان کرد. در این میان رفع محدودیت‌های معاملاتی کارگزاری‌ها، تلاش برای افزایش نقدشوندگی سهام، تدوین لایحه الحاقی بازار سرمایه، به روزرسانی سامانه معاملات در سه ماه ابتدایی سال، گسترش معاملات آپشن به 30 شرکت بورس و فرابورس، حذف حجم مبنا تا پایان سال و تعدیل دامنه نوسان از جمله برنامه‌های عنوان شده شاپور محمدی بود.
گام‌های مثبت سازمان در سال 96

شاپور محمدی در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به رشد ١٠٣درصدي اندازه بازارسرمایه طي ۴سال اخير اشاره كرد و گفت: امسال تمام تلاش خود را به کار می بندیم تا محدودیت های موجود در بازار سرمایه رفع شود و همچنین با همکاری وزارت اقتصاد و شورای بورس محدودیت های موجود در روند فعالیت کارگزاران کاهش یابد.  وي به اقدام‌های انجام شده طي سال ٩٥ اشاره كرد و گفت: راه‌اندازی ابزار اختیار معامله خرید و فروش بود،افشای اجباری آمار تولید و فروش ماهیانه و جداسازی هسته معاملات بورس و فرابورس از مهمترین اتفاق های مهم سال گذشته بود.

رییس‌ سازمان بورس در ادامه به برنامه هاي سال جاري اشاره كرد و اظهار داشت: امسال توقف های طولانی مدت نمادها برطرف می‌شود. به گفته محمدي، امسال حجم مبنا و دامنه نوسان تعدیل میشود به طوريكه تا پایان سال حجم مبنا حذف شده و دامنه نوسان نيز به دامنه نوسان پويا تغيير خواهد كرد. وي در ادامه تصریح كرد: انتظار ميرود با اقدامات مزبور شاهد رونق بازار سرمايه باشيم كه اين موضوع بازاري شفاف و نقدشونده را در پي خواهد داشت.

صحبت‌های تفصیلی شاپور محمدی را اینجا بخوانید.