سازمان بورس به دنبال پرداخت مطالبات کنتورسازی ایران است

تکلیف پرونده «آکنتور» در اردیبهشت

13:24 - 1400/01/25
با وجود اینکه نماد «آکنتور» از اواسط شهریور سال گذشته تاکنون متوقف است کماکان خبرهای ضدونقیض در خصوص سرانجام این شرکت منتشر می شود. مقام‌های مسئول در سازمان بورس در این باره تاکید می‌کنند: رای دادگاه در خصوص پرونده شرکت کنتورسازی در اردیبهشت ماه صادر می‌شود و این نهاد در پی راه حلی برای پرداخت مطالبات سهامداران است.
تکلیف پرونده «آکنتور» در اردیبهشت

بیش از 7 ماه از توقف نماد معاملاتی شرکت کنتورسازی می‌گذرد. در این مدت خبرهای ضدونقیض بسیاری در خصوص این نماد پُرحاشیه شنیده شد، با این وجود سهامداران مالباخته این شرکت کماکان در انتظار خبرهای جدید هستند. در حال حاضر پرونده تخلفات کنتورسازی ایران با شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار در دادگاه است. مقام‌های سازمان بورس در این زمینه به «دنیای بورس» می‌گویند: در اردیبهشت ماه سال جاری آخرین جلسه دادگاه این شرکت برگزار شده و رای دادگاه اعلام می‌شود. این مقام بورسی می‌گوید: در شرایط کنونی سازمان بورس با برگزاری جلسات متعددی در پی رسیدن به راه حلی برای پرداخت مطالبات سهامداران است. در این زمینه نیز امید هست هرچه زودتر به نتیجه مقبول برسیم.
پیش از این هم معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس در خصوص تازه‌ترین وضعیت کنتورسازی گفته بود: باید در انتظار رای دادگاه بود؛ حال تشخیص اینکه درکنتورسازی مقصر کیست برمی گردد به نظر مرجع قضایی و باید در انتظار رای دادگاه باشیم.