صعود رایانه‌ای‌ها و افزایش ریسک خرید

13:23 - 1400/01/25
معاملات امروز در نمادهای این گروه همچنان پرتقاضا دنبال می‌شود. در حالی که رشد قیمت‌ها را در این معاملات مشاهده می‌کنیم، این افزایش قیمت‌ها به طور محسوسی کاهش یافته و همین موضوع می‌تواند راه این گروه را در ادامه دشوار کند.
صعود رایانه‌ای‌ها و افزایش ریسک خرید

رشد قیمت نمادهای این گروه که در روزهای گذشته نیز به آنها اشاره شد، به دنبال بهبود شرایط رقم خورد. شرایطی که می‌توان به طور خلاصه به مواردی چون اخباری در خصوص ورود به پرداخت به بازار سرمایه، تعدیلات مثبت در برخی نمادها، بهبود شرایط بنیادی و سودآوری عملیاتی اشاره کرد. همچنین این مهم در کنار نزدیکی قیمت ها در محدوده‌های حمایتی، موجبات رشد 16 درصدی شاخص را فراهم کرد (از انتهای اسفند تا کنون).

به این ترتیب در معاملات روز جاری و در حالی که به ساعت انتهایی معاملات نزدیک می‌شویم، افزایش تقاضا در نمادهایی چون «مفاخر» و «مرقام»، صف خرید را به همراه داشت. اما از سویی افت قیمت‌ها نیز در برخی نمادها دیده می شود که پیش‌تر نیز به چرخش قیمتی در گروه و جابجایی نقدینگی شناور بین نمادها اشاره شد. این مهم با در نظر گرفتن محدوده‌های مقاومتی در نمادهایی چون «آپ» و «مرقام»، به احتمال کاهش قیمت‌ها در هفته آینده و ریسک بالای سرمایه‌گذاری اشاره دارد.