دماسنج بازار

کاشی و سرامیک؛ همچنان در صعود

12:51 - 1400/01/25
مسیر صعودی نمادهای این گروه از اواخر ماه اسفند آغاز شد. امروز نیز در ادامه این موج، همچنان شاهد رشد قیمت نمادهای این گروه هستیم.
کاشی و سرامیک؛ همچنان در صعود

نمادهای این گروه با گذشت کمتر از یک ساعت از آغاز معاملات، رشد دسته‌جمعی را تجربه می‌کنند. در این گروه نماد «کساوه» با صف خرید بیش از 11 میلیونی، بیشترین تقاضا را به خود اختصاص داده است. معاملات در «کترام» نیز با صف خرید نزدیک به 4 میلیونی دنبال می‌شود. این در حالیست که روز گذشته در مقطعی شاهد از دست رفتن صف خرید و کاهش قیمت این نماد بودیم (هر چند این معاملات در انتها با صف خرید به انتهای بازار رسید). تقاضای بالا در نمادهای این گروه، صف خرید را در «کهرام» و «کلوند» نیز ایجاد کرده است. رشد بیش از 4 درصدی در «کسعدی»، این نماد را نیز به صف خرید سوق می‌دهد.

اما در نماد «کپارس»، فشار فروش بالایی دیده می‌شود که به افت 5 درصدی قیمت این سهم و صف فروشی در مرز 300 هزار سهمی منجر شده است. رشد قیمت نمادهای این گروه به طور کلی از انتهای ماه قبل آغاز شد. به این ترتیب از تاریخ 22 اسفند 95، شاخص این گروه با احتساب معاملات امروز (کمتر از یک ساعت از آغاز معاملات)، رشد بیش از 12 درصدی را تجربه می‌کند و به سطح بالاتر از 2200 واحدی رسیده است.