معاملات محتاطانه در بازار فلزات پایه

12:45 - 1400/01/25
قیمت فلزات پایه در بازار آتی شانگهای روند مبهمی را تجربه می کند و در معاملات نقدی لندن نیز شاهد تضعیف بسیاری از این محصولات در ساعات پیشین بودیم اما هم اکنون بسیاری از آنها توانسته اند از محدوده منفی قیمتی خارج شوند.

سرمایه گذاران در بازار فلزات پایه معاملات نسبتا محتاطانه ای را در روز چهارشنبه در پیش گرفته اند. امشب قرر است با اتمام نشست بانک مرکزی ایالت متحده تصمیمات این نهاد در زمینه سیاست های پولی به خصوص افزایش نرخ بهره اعلام شود. بانک مرکزی ژاپن نیز تصمیم خود در رابطه با تغییرات نرخ بهره پایه این کشور را اعلام خواهد کرد. در این میان سرمایه گذاران به انتظار نشسته اند تا با با توجه به سوگیری بازارهای ارز در مقابل تغییرات سیاست ای پولی در این دو اقتصاد بزرگ ، استراتژی معاملاتی خود را برای روزهای پیش رو تعیین کنند.

در برهه کنونی هر تن مس در معاملات نقدی لندن با رشدی مختصر به  به 5836 دلار رسیده است.

آلومینیوم در بازار نقدی  رشدی 0/25 درصدی را تجربه کرده و در سطح 1870 دلار معامله می‌شود.

روی با افزایشی 0/4 درصدی به سطح 2764 دلار در هر تن رسیده است. در این میان سرب به میزان 0/24 درصد ارزان شده و در قیمت 2225 دلار معامله می‌شود.

در بازار آتی شانگهای شاهد رشد قیمت مس و روی به ترتیب به میزان 0/62 و یک درصد هستیم. در مقابل قیمت سرب 0/26 درصد کاهش یافته و آلومینیوم افت قیمتی به میزان 0/14 درصد را تجربه کرده است.