نوسانات خودرو در هفته پایانی 95

12:43 - 1400/01/25
با اعلام ناظر بازار در معاملات امروز 4 نماد دیگر به دسته نمادهایی که به فرآیند کشف قیمت رسیدند، اضافه شد. در این شرایط آخرین مهلت برای نقد کردن سهام پیش از تعطیلات سال جدید عامل فشار بر مهمترین بازگشایی امروز (خودرو) خواهد بود. از سوی دیگر ممکن است پس از تخلیه فشار فروش شاهد چرخش مسیر بازار به سمت معاملات متعادل‌تر و جبران افت کنونی باشیم.
نوسانات خودرو در هفته پایانی 95

پیام ناظر بازار در این نمادها به شرح زیر است:

نماد معاملاتي شركت‌های ايران خودرو، «خودرو» و پتروشيمي آبادان، «شپترو»، با توجه به اعلام پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به اسفند 96، بدون محدوديت نوسان قيمت با استفاده از مكانيزم حراج تك قيمتي آماده انجام معامله است.

نماد معاملاتي شركت توسعه فناوري اطلاعات خوارزمي، «مفاخر»، پس از ارائه اطلاعات پيش‌بيني با محدوديت دامنه نوسان قيمت تا سقف 50 درصد، امروز دوشنبه و نیز نماد معاملاتي شركت سايپا شيشه، «كساپا»، پس از برگزاري مجمع عمومي عادي بطور فوق‌العاده مبني بر انتخاب اعضاء هيئت مديره با محدوديت نوسان قيمت آماده انجام معامله است.

نماد «خودرو» از انتهای ماه بهمن متوقف است. این شرکت که تعدیل منفی 15 درصدی را پشت‌سر گذاشته است، در شرایطی در معاملات امروز به بازگشایی رسیده است که از طرفی شرایط نه چندان مساعد در این گروه را رویت می‌کنیم و از سوی دیگر نیز در صورتی که شنبه آتی را به عنوان آخرین روز کاری سال در نظر بگیریم، امروز آخرین فرصت در این نماد برای عرضه و حصول نقدینگی سهام‌داران به حساب می‌آید که در این صورت فشار عرضه‌ها می‌تواند افت قیمت سهم را در پی داشته باشد. همچنین در روز آتی و با حذف این فشار فروش می‌توان به بهبود معاملات در خودرو امیدوار بود.

کشف قیمت در این نمادها:

«خودرو»

با سفارش‌های خریدی در مرز 275 تومان و سفارش‌های فروشی در محدوده 285 تومان این فرآیند در «خودرو» آغاز شد (قیمت پایانی پیش از توقف در این نماد 280 تومان است). در حال حاضر در قیمت 2759 ریال شاهد تعادل قیمت در بازگشایی آن هستیم. دو طرف عرضه و تقاضا نیز با سفارش‌های در حجم‌های نزدیک به هم حرکت می‌کنند.

«مفاخر»

سفارش‌های خرید ابتدایی در این نماد در مرز 340 و سفارش‌های فروش نیز در بازه 360 تومانی دیده می‌شود (قیمت پایانی: 3552 ریال). با گذشت این فرآِند قیمت 350 تومان در سمت خریدار و قیمت 358 تومان در سمت فروشنده، این نماد را به بازگشایی نزدیک‌تر کرده است.

«کساپا»

این نماد با قیمت 148 تومان و رشد بیش از 3 درصدی به معاملات بازگشت. حجم معاملات در این نماد در لحطه بازگشایی تنها 2 هزار سهم است.

«شپترو»

سفارش‌های خرید در این نماد در مرز 240 تومان و در سمت فروش در مرز قیمت 260 تومان دیده می‌شود.

نهایتا قیمت بازگشایی در «خودرو» با افت بیش از یک درصدی در 2759 ریال اتفاق افتاد. پس از بازگشایی نیز شاهد ادامه ریزش قیمت این سهم هستیم که در حال حاضر افت بیش از 4 درصدی آن رویت می‌شود. ریزشی که پیش‌تر در این خبر اشاره شده بود.

 (این خبر تکمیل می‌گردد).