درج نماد یک نیروگاهی در بورس

12:41 - 1400/01/25
 شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم با سرمایه بیش از ۲۴۱ میلیاردتومانی در بورس درج نماد و آماده عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام در سال آینده شد.

در آخرین روزهای سال جاری ، پذیرش و درج نماد شرکت‌های جدید در بورس بیشتر شده و بعد از درج نماد اخیر دو شرکت «سرمایه گذاری سینا» و «به پرداخت ملت»، نماد شرکت «توسعه مولد نیروگاهی جهرم» نیز درج شد تا در سال بعد مرحله عرضه اولیه سهام را دنبال کند. این شرکت درحالی طبق مصوبه 25 خرداد سال هیات پذیرش بورس مورد پذیرش قرار گرفته بود که از دیروز؛ 21 اسفند به عنوان پانصد و یازدهمین شرکت پذیرفته شده در بخش «تامین برق، گاز، بخار و آب گرم»، گروه و طبقه‌ی «تولید، جمع آوری و توزیع برق» و نماد «بجهرم» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج می‌‌شود.

سرمایه اسمی توسعه مولد نیروگاهی جهرم بیش از 241 میلیارد تومان بوده و در ترکیب سهامداری آن «بانک سپه» با بیش از 71 درصد، سهامدار اصلی به شمار می‌رود. بانک تجارت و گروه مالی ملت نیز به ترتیب مالک 18.8 و 9.6 درصد سهام هستند. از نکات جالب توجه آن این است که در ترکیب هیات مدیره این شرکت حبیب‌اله بیطرف؛ وزیر نیرو دولت اصلاحات (در سال‌های 76 تا 84) حضور دارد. در حال حاضر ظرفیت تولید برق این شرکت در نیروگاه جهرم بیش از 964 مگاوات است که با احداث واحدهای جدید (بخش بخار) و سیستم خنک کننده هوای ورودی به توربین گاز به 1559 مگاوات افزایش خواهد یافت. «بهجرم» که سال مالی 30 آذر را به 29 اسفند تغییر داده، 22 ریال سود برای هر سهم سال مالی جاری و 27 ریال برای سال مالی 96 پیش‌بینی کرده است.

امیدنامه توسعه مولد نیروگاهی جهرم را اینجا بخوانید.