با اعلام دور جدید همکاری‌های آسان پرداخت تشریح شد

تصویر «آپ» در سال 96

12:39 - 1400/01/25
آسان پرداخت از گسترش حوزه فعالیت‌ها و نوآوری‌های جدید خبر می‌دهد؛ مدیران مجموعه «آپ» امروز در نشستی خبری با ترسیم خطوط عملکرد و دورنمای پیش‌رو اعلام کردند: علاوه بر دور جدید همکاری‌ها با بانک کشاورزی، بیمه سینا و قوه قضائیه، سال آینده سرویس‌های جدید؛ «تله پرداز» و «کیف پول» را که تحول معناداری روی پرداخت‌های خرد و موبایلی و به تبع تاثیرگذاری در تعداد تراکنش‌ها خواهد داشت، ارائه می‌دهند.
تصویر «آپ» در سال 96

تفاوت «آپ» با دیگران

مدیران شرکت آسان پرداخت با تشریح عملکرد سال‌جاری، از گسترش حوزه فعالیت‌ها و نوآوری‌های جدید در سال آینده خبر دادند. مدیرعامل «آپ» تفاوت آسان پرداخت با شرکت‌های رقیب را در این می‌داند که در «آپ» کسب درآمد منوط به سبد پرداخت نبوده و بخش زیادی از درآمد از مابه‌التفاوت خرید و فروش کارت شارژهای اپراتورها به دست می‌آید.

تحولات جدید در انتظار «آپ»

به روایت حامد منصوری بزرگترین تفاوت «آپ» با سایر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) در جسارت و خلاقیت آن است. البته وی پیش‌بینی می‌کند: سال آینده عملکرد حوزه مسئولیت های اجتماعی نسبت به سال جاری به دو برابر ارتقا یافته و اتفاق‌های خوبی در این باره رخ دهد. منصوری در خصوص نوآوری جدید سال آینده هم می‌گوید: در سال 96 به دنبال تحولات و محصول‌های نو برای بازارهای جدید، در راستای ورود به حوزه‌ها و فناوری های مورد نیاز مردم هستیم.

همکاری با قوه قضائیه

وی در خصوص کار مشترک با بیمه سینا تاکید می‌کند: این کار به طور پایلوت آغاز شده اما به علت اینکه هنوز بیمه نامه شخص ثالث در این سبد تکمیل نشده از ابتدای سال 96 این کار اجرا خواهد شد. مدیرعامل آسان پرداخت در مورد سرویس «تله‌پرداز» و اینکه در چه نهادهایی عملیاتی شده است؟ اظهار می‌کند: این سرویس که پرداخت موبایلی است و حتی بدون حضور دارنده کارت در محل فروشنده، رسید از پایانه فروش ( P.O.S) دریافت می‌شود برای پذیرنده‌های بانک کشاورزی راه‌اندازی شده است. همچنین با قوه قضاییه و ثبت هم همکاری‌هایی آغاز که در دفاتر پیشخوان دولت عملیاتی شد و امیدواریم با پیگیری‌های مستمر قوه قضاییه این پرداخت‌ها راه‌اندازی شود.

رونمایی از نخستین ماژول پرداخت

منصوری در مورد رونمایی از نخستین ماژول پرداخت درون برنامه‌ای به نام «SDK» تاکید می‌کند: این ماژول آزمایش و پایلوت شده و هم اکنون به صورت عملیاتی در اپلیکیشن زود فود استفاده می‌شود. یکی از بزرگترین دغدغه‌های پرداخت اینترنتی وارد کردن هر بار شماره 16 رقمی کارت و تاریخ انقضا است که باعث مردود شدن تراکنش می‌شود اما با  SDKبه راحتی می‌توان خیلی سریع‌تر و بدون خروج از اپلیکیشن، پرداخت را انجام داد.

دلیل اصلی تعدیل 18 درصدی

آپ در حالی دورنمای تعدیل 18 درصدی را در نظر گرفته که به گفته معاون مالی شرکت این عدد در سه حوزه اصلی فعالیت یعنی «پایانه فروش»، «بازاریابی» و «بازارهای جدید» لحاظ شده. این در حالی است که به گفته سعیدجهانشاهلو ملاک عمل در حوزه کارمزدهای شاپرکی، افزایش تعداد تراکنش دستگاه‌ها و در حوزه فروش پین شارژها، حفظ بازار فعلی است که باعث می‌شود در سال آینده 18 درصد سود شکل گیرد.

رشد چشمگیر در 4 حوزه

آسان پرداخت در 4 حوزه «اپلیکیشن»، «USSD»، «دستگاه‌های کارتخوان»، «IPG» و «میزان فروش شارژ» از ابتدا تا پایان سال‌جاری علی رغم اینکه بزرگترین فروشنده شارژ و  پرداخت کننده مرجع قبض بود، رشد چشمگیری دارد. به گفته مدیر بازاریابی شرکت، آسان پرداخت در شاخص بهره‌وری دستگاه‌های کارتخوان به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های این شغل با ارتقای یک پله‌ای در رتبه شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت، هم اکنون رتبه دوم را در این شاخص داراست. سعید ذوالقدری‌ها تاکید می‌کند: در مقایسه مجموع شاخص‌ها، آسان پرداخت در سال‌جاری از بعد درآمدزایی در همه حوزه‌ها عملکرد مناسبی داشت و از بعد سرویس‌های جدیدی که لانچ (شروع) شده امید است با مطالعه بازار، آنالیز نیاز مشتری و با درک ظرفیت ورود به بازار این حوزه‎های جدید در ماه‌های آینده بتواند نیازهای بیشتری را از مشتریان رفع کند.

سرویس‌های جدید در سال آینده

این مقام مسئول عنوان می‌کند: با توجه به اینکه در حوزه USSD از زمستان سال قبل فراز و نشیب خاصی در میزان کل تراکنش‌های بازار و سهم بازار پرداخت موبایلی آسان پرداخت نداشته‌اند، در سال آینده با ارائه سرویس‌های جدید که مهمترین آن‌ها «تله پرداز» و «کیف پول» است تغییراتی روی پرداخت‌های خرد و موبایلی که بر افزایش تعداد تراکنش‌ها تاثیرگذار خواهد بود، شاهد خواهیم بود.