همزمان با گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشایی نماد «شپلی» در دو روز آینده مطرح شد

هواشناسی آخرین متوقف‌های بورس

12:37 - 1400/01/25
سازمان بورس و اوراق بهادار می‌خواهد روند بازگشایی نمادهای معاملاتی را به طور ساعتی دنبال کند. هدف مزبور در حالی پیگیری می‌شود که تازه‌ترین اخبار بازگشایی نمادها نویدبخش است؛ در این میان «پلی اکریل اصفهان» ظرف دو روز آینده بازگشایی می‌شود. این در حالی است که برخی از بازگشایی نماد «آلومینیوم ایران» و «ماشین سازی اراک» تا قبل از پایان سال جاری خبر می‌دهند. البته در گروه بانکی‌ها فشارها روی «بانک صادرات» نیز ادامه دارد.
هواشناسی آخرین متوقف‌های بورس

بازگشایی «شپلی» در همین روزها

با انتشار گزارش شفاف‌سازی پلی اکریل اصفهان خبرهای رسیده حاکی از بازگشایی این نماد ظرف روزهای آینده دارد، موضوعی که محمد علیزاده؛ مدیریت نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در تایید آن به «دنیای بورس» می‌گوید: بعد از انتشار مجموعه‌گزارش‌های جدید پلی اکریل اصفهان (پیش‌بینی درآمد هر سهم و ابهام بودجه) فردا یا پس فردا (تا انتهای هفته پیش‌رو) نماد «شپلی» بازگشایی می‌شود.

نامه مهم پلی اکریل

پلی اکریل در نامه اخیر خود به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: 400 میلیارد ریال به عنوان تنخواه گردان به این کارخانه تخصیص یافته است. پیش از این در مهرماه 200 میلیارد ریال از تنخواه مذکور به حساب کارخانه پلی اکریل واریز شد که از محل آن پرداخت قسمتی از معوقات پرسنلی و راه‌اندازی کارخانه پلی استر محقق و در بهمن‌ماه با خروج دو نفر از اعضای هیات و جایگزینی نفرات جدید هیات اجرای ترمیم شد. نماد معاملاتي پلي اكريل ايران همزمان با برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه از 28 فروردین‌ماه سال جاری (نزدیک 11 ماه) متوقف شد.

فشار به «وبصادر»

علیزاده همچنین از فشار سازمان بورس و اوراق بهادار به بانک صادرات در راستای بازگشایی نماد «وبصادر» خبر داد. به گفته این مقام مسئول بانک صادرات هنوز گزارش حسابرسی شده و پیش‌بینی درآمد خود را به سازمان ارائه نداده و این در حالی است که فشارهای سازمان بورس و اوراق بهادار برای بازگشایی این نماد بانکی تا پایان سال جاری ادامه دارد. علیزاده تاکید کرده: در صورت عدم پاسخگویی بانک صادرات و عدم تمایل به ارائه اطلاعات، نامه تخلف بانک صادرات گزارش می‌شود. نماد بانک صادرات ایران همزمان با برگزاری مجمع سالیانه از 29 تیرماه سال‌جاری (نزدیک 8 ماه) متوقف شد.

«آکنتور»؛ تغییری روی نداده

گمانه‌زنی‌ها و ابهام در خصوص «کنتورسازی ایران» نیز در حالی ادامه‌دار شده که حسن امیری؛ معاون نظارت بر بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص پیگیری وضعیت سهامداران شرکت کنتورسازی ایران تاکید می‌کند: هنوز اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است. کنتورسازی ایران به دليل ابهام در ارائه اطلاعات (مربوط به صندوق‌های فروشگاهی) از 13 شهریوماه سال‌جاری (6 ماه) تاکنون متوقف است.  

 تصمیم برای بازگشایی «فایرا» و «فاراک»

البته سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی بازگشایی ساعتی نمادها شرکت‌ها را در حالی در دستور کار قرار داده که به گفته یک منبع آگاه در سازمان بورس و اوراق بهادار بازگشایی نماد «ماشین‌سازی اراک» (فاراک) و «آلومینیوم ایران» (فایرا) تا پایان سال جاری در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار دارد. نماد آلومینیوم ایران از 3 آبانماه سال 94 توجه به تعديل پيش‌بيني درآمد هر سهم و همزمان با تعویق مجامع این شرکت و نماد ماشین‌سازی اراک از یکم آذرماه سال جاری به دليل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شد.