«ولملت»، آماده بازگشت به بورس

12:31 - 1400/01/25
واسپاری ملت دلایل افزایش ۱۰۲ درصدی سود سال مالی ۹۶ نسبت به سود سال جاری را اعلام کرد و آماده بازگشت به بورس شد.

افزایش حجم عملیات لیزینگ

براین اساس نخستین دلیل افزایش سود به عملیات لیزینگ بر می‌گردد که با افزایش حجم عملیات لیزینگ میزان اینگونه درآمدهای شرکت نیز افزایش یافته و تحقیق‌های دریافتی از تامین‌کنندگان خودرو مبلغ 131 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی واگذاری خودرو

«ولملت» اعلام کرده: پیش‌بینی واگذاری خودروهای سواری داخلی و خارجی حدود 3 هزار و 500 دستگاه به ارزش حدود 4 هزار و 300 میلیارد ریال است که 70 درصد آن داخلی و مابقی خارجی بوده و عمدتا از طریق انعقاد قرارداد اعتباری با شرکت‌های خودروسازی داخلی از جمله شرکت‌های «پارس خودرو»، «سایپا» و «ایران خودرو» و نمایندگی‌های تولیدکنندگان خارجی و واردکنندگان تامین خواهد شد. این در حالی است که تسهیلات دریافتی واسپاری در حال حاضر با نرخ 22 درصد است که انتظار می‌رود امکان تامین منابع با نرخ‌های حدود 20 درصد برای شرکت فراهم شود.

برآورد افزایش واگذاری کالا

در همین حال با توجه به پیش‌بینی افزایش واگذاری کالا به مشتریان واسپاری متناسب با آن، پیش دریافت‌های مربوطه نیز با افزایش مواجه شده است. ضمن اینکه با افزایش تامین و واگذاری محصول‌ها، وجوه قابل پرداخت به تامین کنندگان به عنوان مصارف نیز افزایش داشته است. یادآوری می‌شود، با توقف نماد اول اسفند واسپاری ملت، مشخص شد این شرکت 80 میلیارد تومانی نخستین سود هر سهم سال مالی آینده را با 102 درصد افزایش نسبت به سود 62 ریالی سال جاری، 106 ریال پیش بینی کرده است. «ولملت» نخستین شرکت بورسی جدید سال جاری است که 12 خرداد امسال با کشف قیمت 106 تومانی هر سهم وارد بورس شد.  

«ولملت»، آماده بازگشت به بورس0