نماد معاملاتی «بانک سینا»، «بانک اقتصادنوین» و «پست بانک» بازگشایی می‌شود

بازگشت 3 بانکی به تالار

12:30 - 1400/01/25
3 نماد بانکی «پست بانک»، «اقتصادنوین» و «بانک سینا» امروز پس از انتشار گزارش‌های فعالیت ماهانه و شفاف‌سازی، آماده انجام معامله شدند. موج دوم بازگشایی دوباره نماد بانک‌ها پس از هماهنگی‌های سازمان بورس و اوراق بهادر و بانک مرکزی در حالی صورت می‌گیرد که همچنان بازگشایی نماد «بانک صادرات» با وجود انتشار گزارش‌های مالی در هاله‌ای از ابهام است. پیش از این نماد بانک‌های «تجارت» و «ملت» بازگشایی شده بود.
بازگشت 3 بانکی به تالار

نماد معاملاتی پست بانک ایران پس از 6 ماه بعد از انتشار گزارش شفاف‌سازی که روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شده بود، امروز آماده انجام معامله شد. این در حالی بود که همزمان با نماد «وپست»، دو بانک سینا و اقتصاد نوین نیز آماده انجام معامله شدند. بانك سينا با توجه به اعلام پيش‌بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 29 اسفندماه سال جاری بدون محدوديت نوسان قيمت آماده انجام معامله شد؛ براین اساس علاوه بر انتشار گزارش فعالیت بهمن‌ماه بانک سینا که دیروز منتشر شده بود، سود هر سهم «وسینا» برای سال 95؛ 264 ریال و برای سال 96؛ 151 ریال اعلام شده بود.

همچنین نماد معاملاتي بانك اقتصاد نوين نیز که به خاطر عدم ارسال اطلاعات پیش‌بینی یا میان دوره‌ای بسته شده بود، پس از برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده مبني بر تصويب افزايش سرمايه، مجمع عمومي عادي به طور فوق‌العاده مبني بر تقسيم سود نقدي و ارائه اطلاعات شفاف‌سازي در خصوص تازه‌ترین وضعيت شركت، بدون محدوديت نوسان قيمت آماده انجام است. این نماد که از 24 آبان 95 متوقف شده بود، با اعلام ناظر بازار به تابلوی اصلی بورس باز می‌گردد. بانک اقتصاد نوین پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی درآمد 9 ماهه و نیز 6 ماهه (حسابرسی شده) مقدمات بازگشت به بازار را فراهم کرد.  این نماد بانکی همانند بسیاری از شرکت‌ها به ارائه گزارش نخستین پیش‌بینی درآمد سال 96 در انتهای ماه قبل اقدام کرده بود. در حالی که توجهات در بازگشت این بانک معطوف بود، روز گذشته اطلاعات جدید در راستای تازه‌ترین وضعیت این بانک روی «کدال» قرار گرفت. با این رویداد آخرین گام در راه بازگشت به بورس از سوی «ونوین» برداشته شد تا شاهد اعلام ناظر بازار در این راستا باشیم. «ونوین» پس از انتشار گزارش فعالیت ماهانه آبان و آذرماه در اطلاعیه شفاف‌سازی خود اعلام کرده: تعدیل منفی پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال مالی 95 قطعی بوده اما تاکید شده: اعلام رقم دقیق آن نیازمند بررسی بیشتر است. پیش از این هم نماد دو بانک «ملت» و «تجارت» پس از اعمال روال معمول و انتشار گزارش شفاف‌سازی بازگشایی شده بود.

اطلاع‌رسانی بانک اقتصاد نوین در سال 1395

بازگشت 3 بانکی به تالار3